15-05-2016 Singapore

15 mei 2016 - Singapore, Singapore

Vanmorgen hebben we met de hop on - hop off bus de stad verkend. Eerst gingen we met de gele lijn en later pakten we de rode lijn. Een mooie kans om veel van de stad te zien. We reden door verschillende wijken. Heel duidelijk was dat ze verschillend waren. We kwamen o.a door een Indiase wijk en een Chinese wijk. Halverwege de rode lijn zijn we uitgestapt om de Gardens by the Bay te bekijken. Dat was erg mooi, vooral het Cloud Forest. Hierna hebben we nog een sky-walk gedaan en toen hielden we het voor gezien. We zijn lopend terug gegaan richting ons hotel en geloof me dat viel nog niet mee met 33 gaden in de zon. We zijn de baai rondgelopen en we kwamen bij het nationale monument van Singapore:  Merlion. een beeld Half leeuw-half vis. We zijn doorgelopen naar de straat waar we gister gegeten hebben. Nu was het voor een biertje. We hadden het dringend nodig. Daarna even naar de kamer voor afkoeling. Later zijn we weer op pad gegaan om te eten. Opvallend was dat heel veel jongens en meisjes op zondag afzonderlijk bij elkaar zaten. Uiteindelijk kwamen we terecht bij "Brotzeit". Ik mocht kiezen vandaag. Heerlijk gegeten. Ik had varkenshaas in spek gerold met groente en Hennie had kipfilet gevuld met spinazie en geitenkaas. Ik moet zeggen dat dit eten mij wel aanstaat. Een paar lekkere witbiertjes erbij en het was compleet. Vandaag weer een topper. Morgen een late uit-check (18.00 uur) en dan om 20.10 uur naar het vliegveld. Jammer dat het er op zit. We hebben weer erg genoten. Voor nu alvast iedereen bedankt die ons gevolgd heeft voor hun lieve reacties. Leuk om te lezen dat mensen ons volgen. In het bijzonder mijn moeder van bijna 86 jaar op de I-pad.

1. Marjan:
    15 mei 2016
    Er is een tijd van komen_En een tijd van gaan.
    Prettige terug vlucht.
  2. Marjan:
    15 mei 2016
    Prettige terug reis! Het zit er jammer genoeg weer op.
  3. Will en Mieke:
    goede reis terug.
    Oost West, thuis...
    ach..aan alles komt een eind

xxx Mieke en Will
  4. Johanna:
    16 mei 2016
    Hallo Hennie en Jacco.
    Wat was het weer leuk om op afstand met jullie te reizen en wat hebben we veel gezien PRACHTIG!!!!!