19 sept 2019 Port Alberni

20 september 2019 - Port Alberni, Canada

Vanmorgen zijn we rond 09.45 uur vertrokken uit Black Creek. Ons doel vandaag was Port Alberni. Onderweg zijn we gestopt in Courtenay om inkopen te doen. We hebben alles lekker rustig aangedaan en na de boodschappen dronken we koffie bij Starbucks. Onderweg viel niet veel te zien of te beleven. We reden over een snelweg tot we een afslag moesten nemen. Daar werd het een stuk leuker alleen hebben ze hier bijna nergens een parkeerplaats om van het mooie uitzicht te genieten. Rond 14.00 uur waren we op de camping. Inmiddels regent het weer licht. We gaan dadelijk een stukje lopen naar de stad. De camping voor morgen in Ucluelet is al geboekt dus dat staat weer vast. We steken morgen door naar de andere kant van het eiland. Dat is het Pacific Rim National Park. Het is een park van 511 km² dat drie afzonderlijke regio's omvat: Long Beach, de Broken Group Islands en de West Coast Trail. Het vertegenwoordigt het landschap van de Pacific Coast Mountains, dat wordt gekenmerkt door ruige kusten en gematigde regenwouden. Op dit moment zijn we de enigen op de camping. Niet echt moeilijk want er zijn maar 6 plekken. Toen we naar de stad liepen zagen we nog een camper het terrein opkomen. Op de rivier waren een aantal vissers in boten hun netten aan het binnen halen. Zo te zien was de vangst niet slecht. We gingen eten bij the Clam Bucket. Een goed restaurant waar we lekker gegeten hebben. Op de terugweg zagen we 2 van de vissers die we eerder zagen. Ze waren hun buit aan het overladen in een container met ijs. Ze hadden een flink aantal grote zalmen gevangen. Op de camping zagen we dat die andere camper er ook stond. (Als dat maar niet ten koste gaat van ons internet, ha ha) We hebben de camping in Whistler al besproken voor 2 nachten en de ferry voor de oversteek naar Vancouver ook. Voor de rest gaat alles hier prima. Groetjes uit Port Alberni.

1. Merel van Lonkhuijzen:
    20 september 2019
    Klinkt goed! Heerlijk genieten!
  2. Jolanda:
    20 september 2019
    Wat een prachtige reis maken jullie weer ! en zulke mooie foto's. Het is erg leuk om het reisverslag te lezen :-)
  3. Will en Mieke:
    Schitterend!