9 mei 2014 Baie-Saint-Paul - Tadoussac

9 mei 2014 - Tadoussac, Canada

Een mooie rit langs de kust. Onderweg passeerden we verschillende meren die nog bedekt waren met sneeuw en ijs. Het leek wel winter. We staken met de ferry over naar onze bestemming Tadoussac. Vanuit die plaats kan je aan whale-watching doen. Bij het binnen komen van het stadje hebben we gelijk geboekt voor de tour van 13.00 uur. We wisten dat er één camping open was dus daar zijn we  heen gegaan. Een plaats besproken en weer terug naar het dorp en daar lunchen. Daarna zijn we met de boot meegeweest. Na onze ervaringen in Harvey Bay (Australië) was dit kinderspel. We hebben beluga's (die we nog nooit in het wild gezien hebben) zeehonden en enkele walvissen gezien. Vervolgens nog een rondje van de zaak, we gingen een fjord in, en daarna terug. Het was wel heel leuk. In het dorp nog wat inkoopjes gedaan voor het avondeten en toen naar de camping. Het is nu bewolkt dus we zitten nu eens voor de verandering  met een borreltje in de camper.

1. Tineke velzel:
    10 mei 2014
    Jullie worden al een beetje snobistisch of is het experttiese heel veel plezier en mooie ervaringen.