19 mei 2014 Toronto.

20 mei 2014 - Milton, Canada

Vanmorgen hadden we de bus van 08.25 uur naar Union Station in Toronto. Om 09.30 uur waren we daar. Eerst koffie drinken en toen op pad. We hebben een flinke stadswandeling van 4 uren gemaakt. Dat houdt in dat we heel veel gezien hebben. Toronto is een prachtige stad. Het oude en nieuwe stadhuis liggen vlak bij elkaar, een mooi contrast. De Chinese wijk is behoorlijk groot.  Er zijn heel veel winkels en er zijn over het algemeen alleen maar Aziaten. Er waren daar een paar prachtige wandschilderingen. Later kwamen we bij het  oude parlementsgebouw en vervolgens in een winkelwijk waar alleen maar heel dure winkels waren. Daar reden Ferrari’s en Porches. In een heel groot warenhuis zijn we onder de grond in een Food-market gaan eten. Wij kozen voor Thais. Weer een goede  keus. Na de lunch zijn we naar de ferry naar Toronto Island gegaan. Daar gaan alleen maar voetgangers mee over. Het was vreselijk druk maar er gaan heel veel personen op de boot. Vandaag is Victoria-day en de Canadezen zijn vrij. Dat was te merken. Op het eiland hebben we een fiets gehuurd en rond gereden. Hierbij hadden we een prachtig zicht op de skyline met de CN-Tower van Toronto. Vanavond is er feest op het eiland en toen wij weggingen stroomde het vol met party gangers. De meiden met weinig kleren aan en de mannen in hemd en korte broek. Ze zullen het vanavond wel koud krijgen. Toen weer naar de bus-terminal. Onze bus vertrok een kwartiertje later en rond 17.30 uur waren we in Milton. In de stad in een “gourmet” hamburger tent gegeten. Ik moet zeggen dat het eten voortreffelijk was. Mogen post ik dit reisverhaal want op onze plek kan ik geen internet ontvangen. (het was weer een “toppertje” de hele dag mooi weer gehad.)

1. Petra:
    20 mei 2014
    Hoi Ouwe backpackers,
    wat een schitterende foto`s hebben we weer gezien.
    jammer dat het zo commercieel was, maar ze zullen er wel van moeten leven denk ? het was in ieder geval de moeite waard lijkt me. echt prachtig.
    maar nu even over dat feest Jacco,die meiden met weinig kleren aan,die moeten toch een keertje opgewarmd worden !!!
    red je dat of zal ik toch maar even overkomen ?
    oh Pfff ik moet morgen biljarten dus ik kan helemaal niet.
    jammer hoor, moet je het toch alleen doen hi hi hi.
    nou nemen jullie nog maar een lekker wijntje van ons,
    geniet en enjoy live .