Clearwater - Eagle Lake

9 september 2015 - Eagle Lake, Texas, Verenigde Staten

Vanmorgen boodschappen gedaan en getankt.Het was een echte reisdag dus we waren om 09.00 uur op pad. Gisteravond hadden we een camping uitgezocht om onderweg naar Hagensborg (vlak voor Bella Coola) te overnachten. Onderweg weer mooie vergezichten en meren. In Williamslake nog even een flesje ingeslagen en toen weer onderweg. Gekomen bij de afslag van de camping die we op het oog hadden moesten we een onverharde weg op. Dat was een ramp. Alles rammelde in de camper en we gingen niet harder dan 5 km per uur. Na ongeveer 6 km waren we er. De slagbomen waren dicht en er stond een bord: For Sale. Dat viel even flink tegen. Er zat niets anders op dan terug te gaan en onze reis te vervolgen. Het werd wel een beetje spannend want er is helemaal niets te beleven langs deze weg en we hadden geen back-up plan. Alleen maar mooie natuur maar daar heb je niets aan als je een camping zoekt. Na ongeveer een uur zagen we een bordje dat verwees naar Eagle Lake. Wij erheen en daar kwamen we bij een prachtige camping die helemaal leeg was. We klopten aan bij een woning die erbij hoorde en een stel heel aardige mensen deed open. We vroegen of we hier mochten overnachten en dat was geen probleem. De man haalde een verlengsnoer en sloot ons aan op het elektra. Water wilde hij ook nog regelen maar dat hoefde niet van ons. Even later kwam hij nog zeggen dat er ook internet was. Helemaal geweldig voor een bedrag van 15 dollar. Overal betalen we gemiddeld tussen de 35 en de 45 dollar. We zitten hier dus heerlijk rustig met prachtig uitzicht. Morgen weer verder naar Hagensborg. We moeten dan wel over the Hill. Dat is een lang stuk onverharde weg van ongeveer 30 km met heel veel haarspeldbochten. Dat zien we dan wel weer.

Groetjes uit Eagle Lake.