07-03-2017 Walpole – Albany

7 maart 2017 - Albany, New York, Verenigde Staten

De hele dag was het bewolkt maar toch 23 graden. We zijn vanmorgen eerst naar de Valley of the Giants gegaan waar we de Tree Top Walk hebben gedaan. Dat is een loopbrug tussen de bomen op 40 meter hoogte. De bomen die hier staan zijn ongelofelijk hoog en dik. Het is niet eens mogelijk om ze in hun volle glorie te fotograferen. Hierna zijn we nog door dit bos gelopen. Dan heb je pas in de gaten hoe groot de bomen zijn. Heel erg imposant. Vervolgens zijn we langs de kust naar Denmark gereden. Daar hebben we inkopen gedaan en geluncht. Na de lunch zijn we naar het Torgadirrup National Park gereden en hebben we daar een aantal bezienswaardigheden bekeken die allemaal aan de kust liggen. We hebben de “Gap” en de “Natural Bridge” bezocht. De “Gap”is een inham in de rotsen waar het water met veel geweld naar binnen stroomt. Je staat daar op een platform en onder je speelt dat  zich af, schitterend. De” Natural Bridge” is ook ontstaan door de kracht van het water. We zijn doorgereden om de “Blowholes” te bekijken. Dat viel tegen want het was op dat moment eb en de oceaan kwam niet hoog genoeg om het water over de hoge rotsen te storten. Jammer een fikse wandeling hebben we er wel aan overgehouden. In Albany zijn we naar de camping gegaan die we al eerder hadden uitgezocht. Ze hadden plek voor ons en wat voor één. We hebben een prachtige plaats met internet. Vlak naast ons begint een kort pad dat naar de zee leidt. Na het instaleren hebben we lekker buiten met een wijntje gezeten. Het was weer een mooie dag.

1. Elze:
    7 maart 2017
    Wat een prachtige bomen en wat een hoogte! Krijg spontaan al slappe pootjes :-).