Townsville - Richmond

12 augustus 2018 - Richmond, Australië

Vanuit Townsville zijn we landinwaarts de outback in gereden. We hebben een flink stuk afgelegd maar zitten nog wel 400 km voor Mount Isa. Eerst hebben we een stop gemaakt in Charters Towers. Dat is een heel mooi plaatsje met veel authentieke gebouwen uit de tijd van de goudkoorts. Na een flink stuk te hebben gereden dronken we bij een leuk tentje een bak koffie. Ik had er een zelfgemaakte muffin bij en Hennie een scone. Erg lekker. Vervolgens maakten we een stop bij het White Mountains National Park. Ons eigenlijke doel vandaag was Hughenden maar dat viel bar tegen. Het stelde niet veel voor en we besloten om door te rijden. Vlak buiten het stadje hebben we getankt en geluncht bij een roadhouse. Het was ook een stopplaats voor de chauffeurs van road trains die daar kwamen tanken of even een “bakkie” doen. We zijn nog 100 km doorgereden naar Richmond en vonden daar een fantastische camping. Het is hier echt prachtig. Tegen de avond begonnen de roze kakatoes vreselijk te schreeuwen en rond te vliegen. Het waren er honderden. Ze landen in de bomen en gingen daar ook tekeer. Dat hebben we wel vaker meegemaakt in Australië. Na een tijdje als het echt donker wordt stoppen ze met hun ritueel, om morgenochtend vroeg weer opnieuw te beginnen. Ik heb geprobeerd via het internet een plek voor de camper in Mount Isa te bespreken maar tot nu toe heeft dat geen resultaat. Er zijn maar 5 campings en alles zit vol. We gaan het morgen persoonlijk proberen. Er liggen maar 2 campings in de buurt en die zitten op een afstand van 200 km. We gaan het zien en hoe het afloopt schrijf ik morgen. Voor nu groetjes uit Richmond.

1. Greetje Wierenga:
    12 augustus 2018
    Mooi weer die natuur.
    Moet je in Australie op een camping staan? Mag je niet wild kamperen op een mooi plekje? Vervelend zeg dat je nergens een reservering kunt doen. Toi, toi hoor
  2. Jacco en Hennie:
    12 augustus 2018
    Hoeft niet hoor Gre maar wij houden wel van een beetje luxe. Ik wil graag films kijken en zonder stroom ben ik na een uurtje klaar. Ook is het prettig om een douche te hebben. Dus als het ff kan toch maar wat extra's, Kusjes van ons.