Richmond - Mount Isa

13 augustus 2018 - Mount Isa, Australië

We zijn bezig met een stevige route door de outback waarbij niet echt veel te beleven valt. De weinige plaatsjes die we passeren stellen niet echt veel voor. Ik heb het misschien al eerder vermeld maar van Townsville tot Darwin is 2500 km. Het eerste plaatsje dat we vanmorgen passeerden was Maxwelton. Gister hadden we nog het idee om daar naartoe te rijden maar besloten dat toch niet te doen. Gelukkig maar want er was geen camping. Het was een rustplaats voor truckers waar ze dan naar het toilet konden. De volgende plaats was Julia Creek, ook niets bijzonders. Vervolgens kwamen we in Cloncurry. Dat was voor deze begrippen een aardig plaatsje. We zijn even gestopt om te wisselen van bestuurder. Er vlogen op dat moment enorm veel parkieten rond die vlak bij ons in een boom gingen zitten. Leuk om te zien. Daarna door naar Mount Isa waar we rond 13.00 uur aankwamen. Bij de eerste camping gingen we informeren of ze een plaats voor ons hadden en dat bleek zo te zijn. Helemaal opgelucht zijn we toen de “stad” ingegaan. Ons idee was hier 2 nachten te blijven maar dat gaan we niet doen. In een paar uur heb je het hier ook wel bekeken. Ik wilde hier graag een originele Australische hoed kopen. Een Akubra. In de winkel hadden ze heel mooie hoeden maar niet in mijn maat. Alles was verkocht tijdens de rodeo van afgelopen weekend. Jammer volgende keer beter. Het plan is morgen naar Tennant Creek te rijden. Dat ligt in het Noordelijk Territorium hier ongeveer 660 km vandaan. Weer een aardig stukje dus. Gelukkig rijden we dit jaar samen en dat scheelt een slok op een borrel. Ook hoef ik er niet meer steeds uit om te roken. Het is hier vreemd genoeg een stuk kouder dan aan de kust. Afgelopen nacht hebben we voor het eerst onder een deken geslapen. Maar overdag is het toch lekker 23 graden en zon. Groetjes uit Mount Isa.