Mount Isa - Tennant Creek

14 augustus 2018 - Tennant Creek, Australië

Vandaag hebben we 650 km gereden. Na 188 km bereikten we het plaatsje Camoowael. (381 inwoners) en het ligt op de Queensland-Northern Territory grens. Van de overgang merk je niets. Er staan een paar borden die vermelden dat je geen planten over de grens mag meenemen. Verder merk je totaal niet dat je in een ander deel van Australië komt. Dat was verleden jaar wel anders toen we van West Australie naar Zuid Australie gingen. Toen kwamen ze bij de grens helemaal kijken of we geen fruit of vlees bij ons hadden. Na ruim 400 km stopten we bij de eerst mogelijke stop Barkly’s Homestead. Dit was weer zo’n roadhouse waar van alles te doen was. Benzinepomp, restaurant, camping enz. We hebben daar wat gegeten en zijn toen verder gereden. In Tennant Creek zijn we eerst naar de camping gegaan om in te checken. Hierna zijn we naar het stadje gereden waar ik geslaagd ben voor mijn Akubra hoed in een leuke winkel de Outback Outfitters. We werden geholpen door een heel aardige man. Na deze aankoop hebben we getankt. Dat scheelde wel even met het Roadhouse. Daar was de prijs per liter $ 1.90 en hier was het $ 1.60. Toen ik ging betalen kreeg ik nog verassing want ik kreeg een senioren korting van 2 cent per liter. (totaal $ 1.26) Op de camping zijn we later naar een optreden van 2 mannen geweest die muziek maakten en country liedjes zongen uit de jaren 70. Met een lekker biertje erbij was dat best wel grappig al hoef ik ze morgen niet nog eens te zien. Dat gebeurt ook niet want ik heb net een camping voor 2 nachten besproken in Katharine. Dat ligt 670 km noordelijk. Dus morgen nog even doorhalen. Het is hier heel rustig op de wegen dus met 110 km per uur schiet het best wel op. We vermaken ons uitstekend en hebben het goed naar onze zin. Groetjes uit Tennant Creek.

1. Ruud:
    14 augustus 2018
    Hé levensgenieters, jullie zijn goed bezig, leuk de reisverslagen. Kijk uit, blijf gezond en de groeten van ons.
  2. Mar velzel:
    14 augustus 2018
    mooie hoed jac. jij kan ook alles hebben hè. en welkom bij de club van senioren. scheelt bakken met geld😁😁
  3. Will en Mieke:
    14 augustus 2018
    Hello outtrack truckers....have a nice trip.
    650...680 km....Go Ahead
    greetings
  4. Greetje Wierenga:
    14 augustus 2018
    Wat een sfeertje he jongens aan die formicatafels bij de muzikanten. Het lijkt de voetbalkantine wel. Jullie gaan echt los. Mooie hoed trouwens!