Zondag 14 november Valencia

14 november 2021 - Valencia, Spanje

Vanmorgen zijn we naar Valencia gereden. Het was een rit van ongeveer 200 km. We waren daar rond 12.00 uur. Nadat we alles op zijn plek hadden zijn we met de fiets naar het nieuwe gedeelte van Valencia gereden. In 2017 waren we hier samen met Cor en Elze tijdens een stedentrip. Vanaf de camping loopt een prachtig fietspad naar de stad. We bezochten:

Ciutat de les Arts i les Ciències

Dit is een modern wetenschapscomplex in een aangelegd park met een enorm aquarium en een IMAX-scherm. Op dit complex zijn de volgende gebouwen te vinden:

===================================================================

L’Agora: L'Àgora is een multifunctionele overdekte ruimte ontworpen door Santiago Calatrava in het Ciutat de les Arts i les Ciències-complex, Valencia, Spanje. Het gebouw heeft een hoogte van 70 m en beslaat 5.000 m² met een open plattegrond die lijkt op een spitse ellips van ongeveer 88 m lang en 66 m breed.

Museo de las Ciencias Príncipe Felipe: El Museu de les Ciències Príncipe Felipe of Museo de las Ciencias Príncipe Felipe is het museum van wetenschappen in de Spaanse stad Valencia. Het museum maakt deel uit van het moderne cultureel-wetenschappelijk complex Ciutat de les Arts i les Ciències, dat gelegen is aan het eind van de Turia-tuinen De Jardín del Turia of Jardí del Túria is een parkgebied in de Spaanse stad Valencia. Het park is aangelegd in de drooggelegde bedding van de rivier de Turia.

L'Umbracle: L'Umbracle, onderdeel van het Ciutat de les Arts i les Ciències-complex in Valencia, Spanje, is een beeldentuin en een aangelegde wandeling met inheemse plantensoorten uit Valencia. Het herbergt in zijn interieur The Walk of the Sculptures, een kunstgalerie buiten met sculpturen van hedendaagse kunstenaars.

L'Hemisfèric : Het Hemisfèric werd in 1998 geopend en was het eerste gebouw van de Ciutat de les Arts i les Ciències dat zijn deuren opende voor het publiek. Het is een spectaculair gebouw ontworpen door Santiago Calatrava, met een eivormig omhulsel van meer dan 100 meter lengte, dat zich in de grote bol bevindt die de projectieruimte is.
Het is de grootste ruimte in Spanje met drie projectiesystemen op een concaaf scherm van 900 vierkante meter.

=====================================================================

Alle gebouwen zijn super modern en een complete tegenstelling met de oude binnenstad die we morgen gaan bezoeken.

Na dit bezoek zijn we naar Playa de la Malvarrosa gefietst. Dit 1 km lange strand ligt naast een levendige promenade met winkels en restaurants. We aten de lunch bij restaurant La Marcelina een goed vis restaurant.  Rond 16.00 uur waren we terug op de camping en Hennie ging de was doen. Het was weer een zeer geslaagde dag.

Groetjes uit Valencia.

1. José en Rob:
    14 november 2021
    Wat een mooie blauwe luchten