Port Douglas - Townsville

11 augustus 2018 - Townsville, Australië

We hadden vandaag een reisdag van Port Douglas naar Townsville. Het eerste stuk naar Cairns was weer heel erg mooi maar schoot niet erg op. Het is een heuvelachtige slingerweg. In Cairns zijn we naar de camperverhuurder gegaan omdat onze heater het de hele reis  al niet doet. We hadden dus geen warm water. Voor de afwas is dat toch wel onhandig. Douchen doen we wel op de campings. Nadat het probleem verholpen was konden we verder op pad. De weg was goed en af en toe hadden we een mooi uitzichtpunt. In Ingham zijn we gestopt om te lunchen en wat inkopen te doen. Een groot deel van de dag hebben we langs suikerrietvelden gereden. Het is onvoorstelbaar zoveel als er zijn. In Ingham waren we er net getuige van dat er zo’n trein met gekapt suikerriet langs kwam. Onderweg hadden we ook nog een paar keer oponthoud vanwege werkzaamheden. In een mum van tijd staat er dan een mega-file. Rond 17.00 uur waren we op onze plaats van bestemming. Morgen gaan we echt landinwaarts en ons plan is naar Hugheden te rijden. Daar is een mooie camping maar helaas kon ik niet via het internet boeken dus heb ik ze een mail gestuurd. Ik hoop vanavond of morgen iets van ze te horen. Morgen de outback in. Groetjes uit Townsville.

1. Rineke:
    11 augustus 2018
    Zoveel suikerriet, ook zoveel rum?
  2. Jacco en Hennie:
    11 augustus 2018
    Rien, je kent ons toch Hennie in dit geval whiskey en ik wodka. Kusjes en bedankt voor je reacties. Trouwens het kost hier handen vol geld wat de drank betreft. Fles wodka en whiskey is € 70 xx