Port Douglas

10 augustus 2018 - Port Douglas, Australië

Vanmorgen werden we om 08.20 uur opgehaald voor onze tour:  DAINTREE RAINFOREST – CAPE TRIBULATION Via MOSSMAN GORGE. Totaal bestond onze groep uit 9 personen. We gingen eerst naar het Mossman Gorge National Park. Daar hebben we een wandeling door een deel van het park gemaakt. We zagen een skink (Skinken zijn een familie van hagedissen. Het is met ruim 1580 soorten in meer dan 130 geslachten de grootste familie van hagedissen en tevens van alle gewervelde dieren) En ook zagen we nog een soort van boomhagedis. Hierna deden we een Daintree River Wildlife Cruise waarbij we op zoek gingen naar de gevaarlijke zoutwater krokodil. Voor deze tour kregen we eerst koffie en muffins. Tijdens de boottocht zagen we verschillende krokodillen. Het is een prachtige rivier maar haal het niet in je hoofd om daar te gaan zwemmen. Het is levensgevaarlijk. De tour bracht ons naar de andere kant van de rivier waar onze gids stond op te wachten. Onderweg stopten we bij mooie uitzichtpunten. Hierna maakten we nog een wandeling door het regenwoud  en onze gids vertelde ons er van alles over heel interessant. We hadden goede lunch die bestond uit een soort van bbq met steak, vis en worstjes. Ook was er fruit en iets te drinken. Het was prima geregeld. Na de lunch zijn we naar Cape Tribulation gegaan. Dat is een mooi strand dat omgeven wordt door mangrove bomen. Bij de The Daintree Ice Cream Company  hebben we een ijsje gekocht. Met de ferry zijn we overgestoken naar de andere kant van de rivier. Als je het op een andere manier wilt doen moet je 5 uur omrijden dus het was redelijk druk. Gelukkig hoefden we maar één boot te wachten voordat wij meekonden. Onze gids heeft ons rond 17.30 uur weer keurig bij de camping afgezet. We hadden een geweldige dag en hebben genoten. Groetjes uit Port Douglas.

1. Mar velzel:
    10 augustus 2018
    hi. wat ziet het er allemaal mooi en groen uit. gelukkig alles weer overleefd en dat jacco zich niet als een crocodile dundee heeft gedragen😂😂hier regent en onweert het als een gek. warmte verdreven en nu maar weer over teveel regen klagen.😚😚😚
  2. Greetje Wierenga:
    10 augustus 2018
    Wat een mooie foto's zeg! Fantastische excursie
  3. Merel van Lonkhuijzen:
    10 augustus 2018
    Gaaf hoor! Ziet er prachtig uit! Wij hebben die tour ook gedaan, indrukwekkend hè?! Geniet ervan!
  4. Ysabel:
    Prachtige foto’s. Wat een mooie reis ☺️