Cooktown - Port Douglas

9 augustus 2018 - Port Douglas, Australië

Rond 9 uur vertrokken we naar Port Douglas. Het was een vrij saaie weg van 220 km lang. Onderweg zijn we gestopt bij de Black Mountains. Dat zijn bergen die alleen uit gitzwarte stenen bestaan. Hennie nam het eerste deel van de rit weer voor haar rekening. Je kan goed zien dat het hier flink tekeer kan gaan als het  gaat regenen. De wegen worden dan echt onbegaanbaar. Alle 4-wheel drives hebben dan ook een uitlaat die boven de motorkap uitsteekt. Met een gewone auto kom je nergens. We zijn gestopt bij het Lakeland Coffee house en hebben daar koffie gedronken. Toen we in Port Douglas waren hebben we eerst geluncht bij het “Courthouse” De lunch was geweldig. Hennie aan de zalm en ik had een sirloin steak. We hebben een rondje door de stad gelopen en de winkels bekeken. Het is hier heel erg toeristisch. Ik vergeleek het al met Ubud op Bali maar dan wat rustiger. Onze plek op de camping was al gereserveerd dus dat ging soepel. Nadat we de camper hadden neergezet zijn we eerst in het zwembad gesprongen. Dat was wel effe lekker. We hebben hier nog een dag extra besproken omdat we morgen een heel uitgebreide tour gaan doen. We worden om 08.20 uur hier opgehaald en komen pas rond 17.15 uur weer terug. We gaan een heleboel zien meemaken en beleven. Hoe het was zal ik morgen schrijven. Inmiddels hebben we onze camping in Townsville ook besproken. Vanuit Townsville zullen we een beetje gang moeten maken want naar Darwin is het dan nog 2500 km.                             Groetjes uit Port Douglas.

1. Joke:
    15 augustus 2018
    Mooie reis hoor. Jullie leggen heel wat kilometers samen af.
    Wel fijn dat Hennie nu ook rijdt🤠🚐