Tom Price - Exmouth

29 augustus 2018 - Exmouth, Australië

Vandaag toch nog maar een keertje 670 km weggetikt. Onze eindbestemming was Exmouth. Toen we vanmorgen Tom instelden gaf hij aan dat het nog 573 km was. Maar ondanks zijn aanwijzingen gingen we eerst even naar de stad om daar inkopen bij Coles te doen. Toen we daarmee klaar waren stuurde hij ons op weg. We reden terug langs onze camping en kwamen ongeveer 25 km verderop bij een T kruising. Volgens Tom moesten we linksaf maar dat was een onverharde weg die we dan 267 km moesten volgen. Dat is goed te doen met een 4 wheel drive maar voor ons is dat een onhaalbare kaart. Dus terug naar het dorp en op de kaart een nieuwe route zoeken. Toen we uiteindelijk na veel commentaar van Tom op pad waren draaide hij bij en stuurde hij ons verder over verharde weg. De dag vandaag was behoorlijk saai en lang. Het was de hele dag bewolkt en af en toe hadden we zelfs een buitje. De temperatuur kwam niet boven de 23 graden en het waaide hard. Ongeveer 70 km voor Exmouth begon de kilometerteller aan te geven dat we moesten tanken en een waarschuwing begon te knipperen. Op dat moment zaten we echt in de “middle of nowhere” en we begonnen hem aardig te knijpen. Uiteindelijk kwam er een benzinestation vlak voor Exmouth. Opgelucht konden we de tank vol gooien. Na het inchecken en de camper installeren zijn we naar een restaurant in de buurt gelopen. Dat was op 10 minuten bij ons vandaan dus dat was goed te doen. Het restaurant heet Whalers en we hebben daar tot nu toe absoluut het lekkerst gegeten in deze vakantie. Het was fantastisch. Voor morgen hebben we in ieder geval een “sunset whale watch” geboekt die om 16.30 uur vertrekt. De trip duurt 2 uur en wat we morgen overdag gaan doen dat zien we wel. Er is hier genoeg te beleven. Het rondje dat we gister gedaan hebben was behoorlijk. Van Port Hedland naar het Karijini NP en dan weer naar boven was 900 km dus voorlopig gaan we nu echt kortere stukken afleggen. Ondanks de lange rit hebben we het gezellig gehad. We wisselen elkaar af met rijden en dat scheelt heel veel. Dus al met al weer een topdag en we verheugen ons alweer op morgen. Groetjes uit Exmouth.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. T.Velzel:
    29 augustus 2018
    Gelukkig dat de hersenen ook nog nodig zijn.
  2. Merel van Lonkhuijzen:
    29 augustus 2018
    Tom is niet te vertrouwen 😜 Jeetje, wel flinke stukken rijden hoor. Niet vergeten ook een beetje te relaxen op vakantie hè!
  3. Greetje Wierenga:
    29 augustus 2018
    Mozes Kriemel wat een afstanden. Maar dan heb je ook wat. Veel plezier morgen bij de whales (beetje jaloers hoor)