Port Hedland - Tom Price

28 augustus 2018 - Tom Price, Australië

Vandaag onderweg zagen we heel veel road trains met 4 aanhangers. Die dingen zijn 60 meter lang. Je ziet ze niet zo heel vaak dus ik wilde er graag ééntje fotograferen. Ik was bang dat dat niet meer zou lukken omdat we er al een tijdje niets meer gezien hadden. Toen we een parkeerplaats opreden om te wisselen stond er toevallig één. Ik helemaal blij en zette hem op de foto. Ongeveer 20 seconden later kwam er eentje langs en nog eens 30 seconden later kwam er nog één de parkeerplaats oprijden. Hoe gek wil je het hebben. Bij het Karijini National Park kochten we een park pas en zijn toen naar Dales Gorge gereden. Dit was een mooie kloof met op de bodem een soort meertje waarin gezwommen kon worden. Wij zijn niet naar beneden gegaan want dat was veel te ver en lang om te lopen. Vervolgens zijn we naar de Fortescue Falls gegaan. Als waterval stelde het niet veel voor omdat het hier op het einde van het droge seizoen loopt. We zijn via een trap naar beneden gelopen ( 273 treden) en hebben de “waterval” van dichterbij bekeken. Als laatste bekeken we de Joffre Gorge. Ook die was erg mooi maar net als bij de andere niet veel water. Toen we het park uitreden kwamen we langs mount Bruce. Deze berg is 1234 meter hoog en maakt deel uit van de Hamersley Range bergketen west Australië ’s één na hoogste berg. De hoogste is Mount Meharry die deel uitmaakt van ditzelfde gebergte. Bij Tom Price ( zo heet de plaats echt ) zitten we nu op een camping. We hadden weer een mooie dag en hebben ervan genoten. Morgen gaan we omhoog naar de kust. Dan is Exmouth ons doel. Groetjes aan iedereen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mar velzel:
    gaaf die lange vrachtwagensxxx
  2. Will en Mieke:
    28 augustus 2018
    Mijn hart gaat sneller kloppen bij het zien van zo'n road train
    groet Will
  3. Greetje Wierenga:
    28 augustus 2018
    Nou ik heb helemaal niks met zo'n road train maar mijn hart gaat sneller kloppen van die gorges. Prachtig! Zo zie je maar je hebt weer voor een ieder wat wils : )
  4. Joke:
    🌅🌝mooi hoor!
  5. Rob:
    28 augustus 2018
    Tikkie jaloers ziet er allemaal erg indrukwekkend uit. Zit stiekem mee gelezen nl. Leuk hoor zo’n verslag van elke dag.
    Veel plezier nog daar