Exmouth

30 augustus 2018 - Exmouth, Australië

Vanmorgen zijn we eerst naar het visitors centre geweest. We hadden een paar vragen en een heel vriendelijk en behulpzaam meisje (Jade) hielp ons. We vroegen of de weg rond het schiereiland verhard was. Dat bleek het geval. De weg kan tot 90 km bereden worden en daarna wordt het 4 wheel drive gebied. Dus daarvandaan moet je dan ook weer terug. Dit antwoord gaf bij ons de doorslag om hier nog een dag langer te blijven omdat we dat graag wilden. Volgende probleem was onze boeking voor de whale watch tour. Jade belde voor ons naar het kantoor waar we geboekt hadden. Toen bleek dat de trip niet door kon gaan omdat wij de enige boeking waren. Nou lekker dan, we hadden al betaald met de credit card. Jade ging weer voor ons bellen en alles werd geregeld. Het geld wordt teruggestort. Ze kon voor ons een vervangende tour boeken met gegarandeerd vertrek. Dit hebben we gedaan en om 16.05 uur zouden we worden opgehaald bij de receptie van onze camping. Alles dus perfect in orde. Toen nog even een nacht extra bijboeken op de camping. Dat kon ook maar we moeten morgen wel naar een andere plek. Geen probleem voor ons. Hierna zijn we alvast een stukje gaan rijden van de rit die we morgen gaan doen. We  besloten om niet verder te gaan dan de vuurtoren. Jade had ons verteld dat de walvissen ook vanaf de kust te zien zijn en dat gingen we uitproberen. Onze eerste stop was bij Bundegi Beach een prachtig strand. Vanaf het strand konden we inderdaad heel ver weg soms een walvis zien. Ze waren wel te fotograferen maar er blijft weinig van over dus dan maar niet. We hadden onze tour immers nog voor de boeg. Hierna zijn we naar het Vlaming Head Lighthouse gereden. Hier vandaan hadden we een mooi uitzicht over de kustlijn. Ook waren er weer walvissen maar veel te ver weg. Op de terugweg zijn we bij een aantal uitkijk punten gestopt. Bij één ervan werd flink gesurft. Mooi om te zien. Tussen de middag hebben we geluncht bij de Beach Shack op Bundegi Beach. Toen we daar nog even langs de zee liepen zagen we een grote vis van minstens 1.50 meter vlak langs de kustlijn zwemmen. We denken dat het een haai was. Om 16.05 uur werden we samen met een groep andere mensen opgehaald voor de toer. We werden naar de haven gebracht en gingen aan boord van een heel mooie boot. Aan boord was alles prima verzorgd. We kregen te eten en te drinken dus dat zat wel goed. Ook de walvissen lieten zich goed zien. Prachtig. Bekijk de foto’s maar dan snap je wat ik bedoel. Om 19.30 uur waren we weer terug op de camping. Het was een fantastische dag en morgen blijven we lekker nog een dag. De bedoeling is dan te gaan snorkelen in het rif.          Groetjes uit Exmouth.

1. Will en Mieke:
    Schitterend !!
  2. Sjoek:
    30 augustus 2018
    Prachtig die grote beesten en zo dichtbij .
  3. Greetje Wierenga:
    Geweldig!
  4. Shirley:
    Wauw!
  5. Mar velzel:
    30 augustus 2018
    prachtig mooi. wat een mooie reisxxx
  6. Ans Rietstra:
    1 september 2018