Exmouth

31 augustus 2018 - Exmouth, Australië

Vandaag hebben we de kustlijn langs de andere kant van het schiereiland afgereden. Dit kwam neer op 192 km totaal. Eerst hebben we in het dorp bij een bakker croissants en muffins gekocht voor onderweg. Een aantal punten hebben we overgeslagen omdat we die gister al bekeken hadden. Onze eerste stop was bij de Tanbiddy boat ramp. Daar komen alle plezier vissers hun boot te water laten. Het was daar flink druk. Na een stuk rijden kwamen we bij het Cape Range National Park. We hebben $ 13 betaald voor een pas en gingen verder. We stopten bij Mangrove Bay een mooi strand met mangrove bomen. Het was er geheel verlaten. Bij Trealla Beach, waar ook niemand was, zagen we een visarend. Een mooie vogel die er vandoor ging toen hij ons zag. Bij Sandy Bay ging Hennie even pootje baden. Op het laatste stuk bij Yardee Creek konden we niet verder omdat de weg ophield en overging in een 4 wheel drive pad. Het was daar echter zo stijl dat er verschillende 4 w drives weer rechtsomkeer maakten. We hebben daar een stukje gewandeld en het was er erg mooi. Op de terugweg zagen we 4 emoes in het park lopen. Het was een familie twee grote en twee kleinere. Terug op de camping kregen we te horen dat we ingedeeld waren op een andere site dan ons beloofd was. Dat viel een beetje tegen maar het was niet anders. Tijden het aankoppelen werd de plek naast ons bezet door een ander stel. Zij stonden zo dicht bij ons dat het niet leuk meer was. Bij de receptie hadden ze begrip voor ons en we kregen een andere plek. We staan nu uit de kunst en hebben hele aardige buren die uit Perth komen. Zij hebben ons veel tips gegeven wat we nu onderweg en in Perth nog kunnen doen. Onze planning voor morgen was Coral Bay maar dat gaat niet lukken. Alles zit daar vol waarschijnlijk omdat het weekend is.  We hebben nu voor twee nachten in Carnarvon een mooie camping geboekt. Coral Bay bekijken we morgen onderweg wel want dat ligt hier maar 150 km vandaan en onze volgende camping ligt vast dus daar hoeven we ons niet druk over te maken. De temperatuur is hier aangenamer dan in het begin van de vakantie. Het was hier vandaag 25 graden met een zeewindje dus goed uit te houden. Groetjes uit Exmouth.