Geraldton

8 september 2018 - Geraldton, Australië

Vanmorgen zijn we naar het visitors centre in Geraldton gereden. Daar kregen we een stadsplattegrond met bezienswaardigheden. We parkeerden de camper op een grote parkeerplaats en gingen te voet de stad verkennen. We begonnen bij de Esplenade. Dat is een soort pier die een stuk de zee ingaat. Aan het einde ervan lagen op een golfbreker 3 zeeleeuwen te zonnen. Ze lagen behoorlijk ver weg maar Hennie kon ze met haar camera goed fotograferen. Zij heeft een veel groter zoom-bereik. Vervolgens gingen we naar de Cathedral of st. Francis Xavier. Deze kerk is ontworpen door John Cyril Hawes dat was een priester/architect. De kerk deed ons sterk denken aan die in Carnarvor. Dat klopte was die is ook door hem ontworpen. Het is een heel mooie kerk die uitzonderlijk goed onderhouden is zowel binnen als buiten. Na dit bezoek gingen we naar het Monsignor Hawes heritage centre. Dat is een museum dat volledig over zijn leven gaat. Bij het H.M.A.S Sidney II Memorial hadden we een mooi uitzicht over de stad. De Sydney II was een oorlogsschip dat in 1941 tot zinken werd gebracht door een Duits schip. Dit schip was de “Kormoran” en voer onder Nederlandse vlag. Te laat hadden de Australiërs in de gaten dat het de vijand was en de volledige bemanning van 645 man kwam om tijdens deze aanval. Bij “Skeetas” lunchten we. Ik had een halve kreeft en Hennie had een Indiase chicken curry. Het eten was fantastisch en het uitzicht ook. We vonden dat we nu wel genoeg hadden gewandeld en besloten terug te gaan naar de camping. Omdat de zakjes die in het chemisch toilet gaan na het legen bijna op zijn besloten we om die nog even te kopen. Bij BCF (boating, camping and fishing) slaagden we. We hebben er nog maar een paar nodig maar ze worden niet los verkocht. Een zak kost $30. Dat was even te gek maar er waren ook flessen met dit spul voor aanzienlijk minder in prijs.($16) Dit hebben we dus gekocht en nu kunnen we bijna om de 3 uur het toilet legen en reinigen. We zijn nu op de camping en straks lopen we nog even naar het strand om de zonsondergang hier te bekijken. Het even werd een uurtje maar het was de moeite waard.                           Groetjes uit Geraldton.