Kalbarri - Geraldton

7 september 2018 - Geraldton, Australië

Vanmorgen zijn we heel rustig aan zuidelijk gereden. Onze bestemming vandaag was Geraldton. Onderweg waren er genoeg plekken om een mooi plaatje te schieten. Eerste stop was bij een plek waar surfers hun hart konden ophalen. Je moet echt van goeden huize komen om hier op de golven te rijden. Bij Red Bluff zagen we in de verte een walvis met jong spelen in de golven. De moeder sloeg flink met haar vinnen in het water. Volgende stop was de Natural Bridge en Castle Cove. De bridge is uitgesleten door het geweld van de golven. Beide uitzichtpunten waren prachtig om te zien. In Port Gregory zijn we gestopt bij het Pink Lake om de Hutt Lagoon te bekijken. Dit meer dankt zijn roze kleur aan de microscopische algen Dunaliella salina. De algen worden ook gekweekt en geoogst om te gebruiken als natuurlijke kleurstof. Nadat we eerst boodschappen hadden gedaan waren we rond 15.30 uur   op de camping. Later in de middag hebben we de bbq aangestoken en Hennie had portobello’s gevuld met geitenkaas en baby tomaatjes en ik had een biefstuk van de haas.  (eye filet = gesneden uit de tenderloin en is het meest malse stuk vlees van de koe) We hebben allebei heerlijk gegeten. Morgen zijn we hier ook nog een dag en we zullen wel zien wat we gaan doen. Dat lezen jullie morgen weer. Een mooie dag met heel veel prachtige uitzichten.    Groetjes uit Geraldton.