Geraldton - Dongara

9 september 2018 - Dongara, Australië

Vandaag hadden we een “wildflower dag”. We zijn naar Mullewa gereden en daar gingen we naar het visitors centre. We kregen informatie dat we nog 30 km door moesten rijden naar Pindar en daarvandaan nog 10 km over onverharde weg. Eerst bezochten we nog even een kerk die ook weer door John Hawes was ontworpen en gebouwd The Church of our Lady of Mt Carmel and the Holy Apostles St Peter and St Paul.

Ook deze was heel erg mooi. De rit naar Pindar was een spektakel. We ware de enige camper die zo’n stunt aan de hand haalde. We hobbelden en schommelden de 10 km af en toen we er eindelijk waren leek het wel of de camper geheel opnieuw was ingericht. Alles wat los zat lag ergens anders. Gelukkig was er niets kapot. Er waren inderdaad veel mooie bloemen die in bloei stonden. Ik had er een ander idee bij. Ik dacht dat ik grote bloemenvelden zou zien maar dat was niet zo. Wel was het erg mooi. Heel veel afwisseling van verschillende wilde bloemen. Bijzonder zijn de  Wreath Leschenaultia (rode kransbloemen.) Ze zijn zeldzaam en bloeien tussen augustus en oktober. Nadat we ze goed bekeken en gefotografeerd hadden gingen we terug. Hetzelfde schommel ritueel herhaalde zich. Onderweg naar Dongara reden we langs velden met veel bloemen. Er stonden koeien in. Ik dacht dat het wel leuk was om daar een foto van te nemen en dat was het ook. Na de eerste foto begon ik te loeien naar ze. Nou dat vonden ze wel interessant. Overal kwamen ze vandaan rennen en bleven achter het hek naar me kijken. Heel leuk om te zien. Bij de camping bleek dat ik een “en suite” site had gereserveerd. Dat houdt in dat we hier ons eigen toilet en douche hebben. Dat is weer eens wat anders dan ’s morgens in de meur van anderen te zitten. We hebben vanavond voor het eerst van ons leven gebruik gemaakt van de “campkitchen”. Op de bbq maakten we zalm en gemarineerde spiezen klaar. Leuk om te doen en lekker om te teten. Het was vandaag een bloemige dag.                       Groetjes uit Dongara.