Darwin

19 augustus 2018 - Darwin, Australië

Vanmorgen zijn we naar Darwin gereden en hebben daar voor 4 uren een fiets gehuurd. In het informatiecentrum kregen we een slot en een helm. We reden langs de Esplanade en kwamen bij het Aquascene Fish Feeding. Een plek in zee waar men dan brood kon strooien om de vissen te voeren. Het was niet kunstmatig maar alle vissen uit de buurt wisten verdomd goed waar ze moesten zijn. Een beetje toeristisch maar wel leuk om te zien. Hierna kwamen we in Cullen Bay een plek waar veel rijke mensen een woning/appartement hebben. Dus niet weggelegd voor de gewone jongen. We dronken daar koffie. Verderop kwamen we langs 4 huizen die ondanks de bombardementen van de Japanners en de cycloon Tracy overeind zijn gebleven.  Door de Darwin Botanic Gardens gingen we verder tot we bij een uitzichtpunt kwamen. Hier besloten we terug te rijden naar de stad. Het was inmiddels al weer 34 graden. We hebben de fietsen ingeleverd en gingen lopend naar de Waterfront. Daar hebben we heerlijk gegeten bij de Fiddler’s Green. (alweer een Irish Pub) Ik had een halve kreeft en Hennie een rijkelijk gevulde salade met zalm. Hierna hadden we het alle twee wel gehad en gingen we terug naar de camping. Hennie heeft nog even een was gedaan en daarna zijn we weer naar het zwembad gegaan. We hebben nog nooit zo vaak in een zwembad gelegen tijdens een vakantie maar hier wil je wel. Morgen gaan we naar het Kakadu National Park. Ik heb al even gegoogeld maar daar is het ook zo warm. Maar we mogen niet klagen over het weer en dat doen we dan ook niet. Groetjes van ons uit Darwin.