Darwin - Kakadu National Park

20 augustus 2018 - Kakadu National Park, Australië

Vanmorgen hebben we Darwin vaarwel gezegd en gingen op weg naar het Kakadu National Park. Dat is een park van bijna 20.000 vierkante kilometer. Natuurlijk eerst nog even een bezoek aan Woolworth en toen verder. Onderweg zijn we gestopt bij Window on the Wetlands. Dat was een informatie centrum met een mooi uitzicht op de omgeving. Gekomen in het NP moesten we via het internet een toegangskaart kopen. Toen alles in orde was zijn we naar Jabiru gereden. Er was een supermarkt en een postkantoor. Onze inkopen waren al gedaan dus gingen we richting onze besproken camping de Cooinda Lodge en caravan park. Onderweg kwamen we nog wel een paar stukken bos tegen die in brand stonden. Veel rook maar de weg was begaanbaar. Na het inchecken zijn we naar de Home Billabong achter het park gelopen.

(Billabong is een verzamelnaam voor draslandgebieden in de Top End, het tropische gedeelte van het Noordelijk Territorium in Australië. De meeste billabongs zijn hoefijzermeren.

Kenmerken van een billabong zijn dat het in de droge periode (mei-oktober) altijd water bevat en nooit volledig opdroogt en dat het in het regenseizoen (november-april) deel uitmaakt van uitgestrekte ondergelopen gebieden, de "floodplains". Billabongs zijn vooral in de droge periode een verzamelplaats voor vele watervogels, vissen en krokodillen. Bekende billabongs zijn de Yellow Water Billabong en de Mamukala Wetlands in Kakadu National Park)                              met dank aan Wikipedia.

Daarna zijn we weer eens in hetzwembad gesprongen want ook hier is het 32 graden. Tijdens het happy hour hebben we een biertje gedronken en we besloten om daar ook maar gelijk wat te eten. We hadden barramundi. Dat is een vis en was heel smakelijk. Morgen hebben we weer een tour geboekt op de Yellow water rivier. Hoe dat afloopt vertel ik morgen. Groetjes uit het Kakadu NP.