Katherine - Darwin

18 augustus 2018 - Darwin, Australië

Vanmorgen zijn we naar Darwin gereden. In Darwin zijn we eerst naar de camper verhuurder gegaan omdat we daar onze lakens konden omruilen voor schone. Vervolgens gingen we naar de camping  om in te checken. We waren wel wat vroeg maar dat was geen probleem. We zijn de camping opgereden om te zien welke plek wij hadden en daarna zijn we naar de stad gegaan. Eerst hebben we een goede bak koffie gedronken met een muffin erbij en toen zijn we op stap gegaan. Ik lees hier dat het in Nederland ook heel mooi weer is maar hier was het vandaag ook weer 32 graden. We zagen een stopplaats van een hop on hop off bus en hebben daar een 24 uurs kaart gekocht. Dat is de beste manier om te zien hoe zo’n stad in elkaar zit. We zijn dus gewoon het hele rondje blijven zitten om te zien waar het interessant was. Morgen willen we namelijk een fiets huren om op die manier de boel te verkennen. Dan wordt het ook eenvoudiger om foto’s te nemen. Na de busrit zijn we naar de Darwin Waterfront gelopen om daarna in een Ierse pub (Shennannigans) te lunchen. We hebben nog een rondje gelopen en zagen dat vele muren met heel mooie graffiti waren bespoten. Bij een chinees konden “take away” maaltijden worden besteld en dat hebben we gedaan. Lekker makkelijk voor vanavond.  We besloten daarna om naar de camping te gaan waar we even later het zwembad indoken. Hennie heeft de bedden inmiddels weer verschoond, hetgeen niet meeviel met deze temperatuur. Nu zitten we buiten met een wijntje. Groetjes uit Darwin.

1. Ans Rietstra:
    18 augustus 2018
    Het ziet er wel echt fantastisch uit.. relaxed
  2. Jacco en Hennie:
    18 augustus 2018
    Bedankt Ans, lief dat je ons volgt. Groetjes van Hennie en mij.