Carnarvon

2 september 2018 - Carnarvon, Australië

Vanmorgen kon ik een pannenkoek ophalen in de kampkeuken omdat het hier vandaag vaderdag is. Na het ontbijt gingen we naar Pelican Beach. Het was mooi daar maar er was geen pelikaan te zien. Volgende stop was de “one mile jetty”. Dat was een tram/treinverbinding met de stad die rond 1900 gebruikt werd om de goederen van de stoomschepen naar de stad te transporteren. De oorspronkelijke lijn was 4.5 km lang. De “jetty” in zee is nu nog 1493 meter lang maar is gesloten wegens achterstallig onderhoud. Ze zijn er in 1998 mee begonnen maar nu is het geld op. Heel jammer want het leek ons een prachtige wandeling. Hierna zijn we naar de haven gegaan om die eens te bekijken. Er lagen behoorlijk veel boten en de visserij is hier heel belangrijk. In de stad was een soort van festival aan de gang. We hebben daar een rondje gelopen en het was leuk om mee te maken. Bij het informatie centrum zijn we gaan vragen of ze daar nog leuke tips voor ons hadden. Het meisje daar adviseerde ons de food trail te rijden. Dat is een route langs fruit kwekerijen. Het was duidelijk dat het momenteel geen oogsttijd is want overal stonden borden dat er geen werk was en dat backpackers beter konden doorlopen. Sommigen deden dat vriendelijk maar er waren er ook die het op een wat grovere manier deden. (Keep out). Bij één van de kwekerijen hebben we een fruitijsje gekocht. Die van mij was een gewone bevroren banaan met een wit chocolade omhulsel. Geen succes dus rijp voor de prullenbak. Een andere suggestie was om naar Rocky Pool te gaan. Dat was een deel van de Gascoyne rivier dat nagenoeg nooit droog komt te staan. Dat lag natuurlijk weer 50 km verderop. Onderweg zagen we grote roofvogel die druk bezig was met een dood beest. Toen ik hem wilde fotograferen werd hij weggejaagd door een aantal kraaien die hem echt aanvielen en naar hem pikten. Het laatste stuk naar Rocky Pool was een onverhard stuk weg van 4 km. Na veel hobbelen waren we er eindelijk. Het was inderdaad een prachtig stuk natuur maar we werden gek van de vliegen. Heel vervelend. Als die er niet waren is het een mooie plek om te picknicken en een beetje te luieren. We hielden het er niet lang vol. Op de terugweg zat de roofvogel weer op dezelfde plek en de kraaien vielen hem nog steeds lastig. In het dorp zijn we nog naar de “old tramway” gegaan. Dat is een deel van de tram/treinverbinding dat nog wel begaanbaar is. Dit gedeelte hebben we heen en terug gelopen en hierna zijn we terug naar de camping gegaan nadat we eerst bij een toko ons avondeten hadden gekocht. Morgen gaan we naar Monkey Mia.     Groetjes uit Carnarvon.

2 september 2018
    we vertrekken morgen naar Ierland en Schotland
    Over 14 dagen pakken we de aussies-draad weer op.
    goede reis verder.
  2. Jacco en Hennie:
    2 september 2018
    Hallo lieve vrienden. Wij wensen jullie natuurlijk ook een heel fijne vakantie en geniet er lekker van. Wij gaan de 17e terug naar huis dus dan is het einde Australië voor ons. Kusjes van ons en veel plezier en bedankt voor de trouwe reacties.
    3 september 2018
    Ha, ha Jacco ik heb zo gelachen om je verhaal. Ben je een beetje depri? Een brug waar je niet op mag. Een bevroren banaan. Een roofvogel die getreiterd werd en dan als klap op de vuurpijl gek worden van de vliegen. Echt een droomreis : ) Zet 'm op jongens
  4. Jacco en Hennie:
    Lieve Gre, ondanks die opsomming die je gemaakt hebt hadden we een lekker daggie. Vandaag was wel weer een stukje rijden maar het fantastisch. Je leest het wel in het verhaal vandaag en de foto's spreken boekdelen. Groetjes aan Piet en natuurlijk Mar.xxx