Carnarvon - Monkey Mia

3 september 2018 - Monkey Mia, Australië

Vanmorgen onderweg kwam er een auto tegemoet die gebaarde dat wij aan de kant moesten. Er bleek een “oversized vehicle” aan te komen. Dus wij aan de kant en ik klaar met de camera. Het was inderdaad een flinke jongen maar jaren geleden hebben we ze hier wel groter gezien. Toen werd er een compleet huis vervoerd en dat nam de hele weg in beslag. We stopten even bij een uitzichtpunt onderweg. Bij Hamelin Pool bekeken we de stromatolites. Dat zijn de oudste levende fossielen ter wereld. Ze groeien 0.3 mm per jaar en het lijken net rotsen. 80% van alle levensvormen op aarde komen voort uit deze stromaliten. Ze komen slechts op 4 plaatsen ter wereld voor en groeien hier zo goed omdat het water veel sodium chloride bevat. Zo dat was het scheikundige gedeelte. Voor degen die het wat interesseert ga maar googelen. Dat heb ik ook gedaan :). In Denham hadden we lunch bij het Shark Bay hotel. Heerlijk gegeten. Hennie kon haar seafood met risotto niet op en kreeg een “doggy bag” mee. Na een stop bij het Shark Bay discovery centre gingen op weg naar Monkey Mia. Onderweg zagen we nog 2 emoe’s die liepen te struinen op de plaatselijke “golfbaan”. De dolfijnen komen hier heel dicht bij de kust. ’s Morgens worden ze gevoerd maar ze leven gewoon in het wild. Nadat de camper aangesloten was liepen we naar het strand om te zien of er wat te beleven was. We zagen 2 pelikanen vlak aan de kust en een dolfijn was met ze aan het spelen. Prachtig. Even later zagen we een zeeschildpad langs komen. Prachtig. En onze dolfijn besloot er nog maar een schepje bovenop te doen en gaf een mooie show. In de verte zagen we er nog drie. Morgen zullen we er zeker nog veel meer zien want we gaan de Monkey Mia Marine Life Cruise doen. We gaan dan met een catamaran de zee op van 10.30 uur tot 13.00 uur. En later op de middag krijgen we nog een toetje met de Sunset cruise van 16.45 uur tot 18.15 uur. Het restaurant voor morgenavond is ook al geboekt dus we zitten weer onder de pannen. Groetjes uit Monkey Mia.

1. Henderina Gorter:
    3 september 2018
    Prachtig verhaal. Hoop dat jullie nog verder mogen genieten
  2. Petra:
    3 september 2018
    Wat een prachtige foto's weer
  3. Greetje Wierenga:
    3 september 2018
    Goed zo, de stemming zit er weer goed in
  4. Greetje Wierenga:
    3 september 2018
    Goed zo, de stemming zit er weer goed in. Maar jullie kregen dan ook bijzondere cadeautjes
  5. Betty Hof:
    4 september 2018
    Geweldig weer vooral de dolfijnen die dan spelen, lijkt me schitterend om te zien!