9 november Granada (het Alhambra)

9 november 2021 - Beas de Granada, Spanje

Gisteren de tickets on-line geboekt voor het Alhambra. We zouden er om 08.30 uur moeten zijn om de tour in het Nasriden paleis mee te maken maar dat haalden we dus nooit. Rond 11.00 uur waren we er samen met nog duizenden bezoekers. Het leek wel een zondag. Maar voordat we er waren hadden we weer een leuke ervaring met de gps. We werden de oude stad ingestuurd en dat was vreselijk. Allemaal kleine straatjes met kasseien en soms hadden we aan beide zijden van de camper maar een paar centimeter over. Het was vreselijk maar we zijn er zonder kleerscheuren uit gekomen. Na lang zoeken bereikten we een parkeerterrein voor bussen en campers. Na even een pufje van mijn puffer zijn we naar de ingang gegaan. Daar werd ik weer in een rij gezet omdat de bevestiging op de telefoon geen tickets waren. Dus naar een loket om ze op te halen. Toen ik aan de beurt was ging mijn loket net dicht want er moest gegeten worden. Op naar het volgende loket. Daar kwam het in orde en we konden met een hele stoet naar binnen. Het viel ons bijzonder tegen. Gelukkig had ik de tickets via een site waar we ook nog eens 65+ korting kregen zodat we € 9.50 pp betaalden. Op andere site’s waren de kaarten soms wel € 23,-- pp  Als vergelijking geven we de Mezquita een dikke 9 en het Alhambra een mager zesje. We zijn terug gegaan naar de camping en hebben heerlijk een middagje in onze korte broek in de zon gezeten. Het was 25 graden. Maar eerst wilden we nog even naar een supermarkt hier in het dorp. Nou dat werd ook weer een feest. De gps stuurde ons weer een richting op die totaal nergens op sloeg met als gevolg dat we in een soortgelijke situatie als bij het Alhambra belanden. Ook alles weer supersmal en nergens een kans om te keren. En maar hopen dat er geen tegenligger aankomt want het is ook nog eens tweerichting verkeer. Uiteindelijk hebben we ergens ver weg in een olijven boomgaard kunnen omdraaien. Morgen gaan we verder iets meer naar het Zuiden. Al met al was het een geslaagde dag met een heerlijk zonnetje. (zoals alle afgelopen dagen)

Groetjes uit Beas de Granada.

1. Wil Davidson:
    9 november 2021
    Gooi die gps toch de deur uit, ik zou smartengeld vragen aan de verhuurder.Wel genieten van jullie verslagen en foto’s.
  2. Will en Mieke:
    9 november 2021
    Wij weten er alles van. Maar er komen nog mooie dingen genoeg
    Geniet
    Kus Mieke en Will
  3. Henderina Gorter:
    9 november 2021
    Zo,het wordt jullie niet gemakkelijk gemaakt.
    Maar ik geniet van jullie verhalen en foto's 😊😘
  4. Rineke:
    9 november 2021
    Een deja vu. Ook wij hebben flink rond gereden daar. Is de metro klaar?
    Gelukkig waren wij eerst naar Granada geweest en daarna na cordoba. De mezquita sprak ons ook meer aan muv die kitserige cathedraal midden in. Op naar Sevilla. Een pracht stad!
  5. Gerard Bot:
    14 november 2021
    Voor de volgers die ook naar deze omgeving gaan. Op korte afstand van Granada is de kloof Los Cahorros de Monachil. Ook kun je via de A395 naar een hoge bergpas van de Sierra Nevada (35 km klimmen) en terug afslaan naar Guejar Sierra. Dat laatste moet je absoluut NIET met een camper doen. Meeste toeristen gaan naar Alhambra (dat ons in 1998 ook al niet meeviel) en laten prachtige natuur links liggen.