Woensdag 10 november Tabernas.

10 november 2021 - Tabernas, Spanje

Vanmorgen zijn we naar Tabernas gereden. ( een rit van ongeveer 180 km) Dit gebied is bekend vanwege het feit dat er in het verleden veel Western films zijn opgenomen. Er zijn hier nog veel toeristische attracties van cowboy stadjes waar dan een show wordt opgevoerd. Niets voor ons dus. We hebben een camping die “Little Texas” heet dus dat zegt ook al genoeg. Het is hier heerlijk warm (23 graden). We waren hier rond 12.00 uur. Na de lunch hebben we onze fiets gepakt en zijn hier in de buurt gaan rijden. We gingen eerst het binnenland in maar daar was niet veel te beleven. We zijn omgekeerd en naar het circuit van Almeria gereden. Er werd op dat moment geracet met motoren. We mochten niet het terrein op omdat het een besloten gebeuren was. Vanaf een plek bij het restaurant konden we toch wat van het racen meemaken. Hierna zijn we naar Tabernas Route 66 gereden. Dat is een grappige tent waar je kunt eten en drinken. Het is geheel in Amerikaanse stijl en de muziek was perfect. Ook is er in het weekend live muziek waar het volgens onze bediening erg druk is. Ze houden hun concerten vanaf 14.00 uur in de middag omdat de artiesten buiten optreden ivm corona. de bezoekers kunnen het spektakel dan buiten bijwonen. Nadat we daar wat hadden gegeten zijn we terug gegaan naar de camping. Onderweg kwam ik er achter dat ik mijn helm vergeten was dus moest weer even terug. Hennie zit lekker met een wijntje in de zon en ik schuif zo meteen ook aan. Het plan voor morgen is richting Elche te gaan maar eerst gaan we een wandeling door de Tabernas woestijn maken.

Groetjes van ons.

1. Pauline:
    10 november 2021
    Leuk om jullie belevenissen weer te mogen volgen. Groetjes
  2. Marjan:
    11 november 2021
    Wat een heerlijk weer, om jaloers van te worden! Geniet nog lekker.
  3. Gerard Bot:
    14 november 2021
    Hier waren wij ook. Prachtige camping door eenvoud. Alleen die bar al.