Choteau - Three Forks.

15 september 2023 - Three Forks, Montana, Verenigde Staten

Vannacht was het flink koud dus de tweede deken werd uit het vet getrokken. Dat werkte als een trein. We zaten en zitten nog steeds op 1300 meter hoogte dus het kan flink afkoelen. Overdag is het heerlijk. Vandaag ook weer stralend mooi weer en 24 graden. Onze eerste stop was in Augusta. Dat was trouwens ook de enige stop die we op dat stuk tegen kwamen.(60 km)  Wat eindeloze wegen betreft lijk het hier wel de outback van Australië. Augusta is een heel leuk authentiek plaatsje waar de tijd heeft stil gestaan. Bij de general store hebben we drank gekocht. Je kan er echt alles kopen. Van visvergunningen tot wapens met munitie. Hun slogan is : If we don't have it, you don't need it. We hebben koffie gedronken bij een leuk zaakje en zijn daarna naar Helena gereden. Dat is de hoofdstad van Montana. Één van de bezienswaardigheden daar is de Cathedral of St. Helena. Omdat het de hoofdstad is hadden we verwacht dat het loeidruk zou zijn maar dat was dus niet zo. We konden gewoon naast de kerk parkeren en alles verliep crescendo. Wie had dat gedaacht. Wij zeker niet. Dat wij er waren stond er een deel in de stijgers en dat was jammer. In de kerk werd net een dienst gehouden maar er was weinig animo voor. Na de kerk gingen we inkopen doen bij Safeway. We kochten wat we nodig hadden en stelden onze lunch samen die we in de camper hebben opgegeten. Hierna vertrokken we naar Three Forks. Daar hadden we bij een KOA camping een plek voor 2 dagen gereserveerd. Het plan was om in Bozeman te gaan staan maar alles zit vol daar. Nu gaan we morgen naar Bozeman en komen dan hier weer terug. Geen ramp want het is een prachtige camping en we staan lekker in de schaduw. Morgen kunnen jullie lezen hoe het ons in Bozeman vergaan is. (De tweede deken zal er hier vannacht ook wel weer opgaan, lekker hoor)