5 oktober Negombo-Dambulla

5 oktober 2014 - Dambulla, Sri Lanka

Vanmorgen rond 10 uur vertrokken. Onderweg zagen we vissers die op het punt stonden uit te varen. In Pinnawala hebben we een olifanten weeshuis bezocht. Leuk maar erg touristisch. Het werd echt leuk toen de olifanten gingen baden in de rivier. Dat was een spektakel. Vanaf het terras waar we een lunch hadden konden we het mooi bekijken. Vervolgens zijn we naar Dambulla gereden waar we een grottempel hebben bezocht die in de eerste eeuw voor Christus gebouwd is door koning Walagambahu. De grotten bevatten 150 afbeeldingen van Boeddha. Het was heel interressant. Hierna zijn we naar ons nieuwe onderkomen gebracht. Een luxe cabin van alle gemakken voorzien. We blijven hier 2 nachten en dat gaat zeker lukken.

1. Tineke velzel:
    5 oktober 2014
    Dit ziet er spektaculair uit. Genieten.
    Wat weer prachtige boeddha's ,leuk hè de badenden olifanten,dat vonden wij in Thailand ook te gek , Frans is toen mee gegaan op een olifant, ziet er weer prachtig uit!!!