15 oktober Weerawila-Unawatuna

15 oktober 2014 - Unawatuna, Sri Lanka

Een mooie rit langs de kust. Onderweg naar Galle hebben we eerst ergens lekker wat gedronken. Over het strand liep een grote leguaan. Tijdens de rit zagen we de traditionele vissers bezig. In Galle hadden we een lunch en hebben we het stadje verkend. Er zijn nog heel veel Nederlandse invloeden te herkennen. De VOC is hier flink bezig geweest. En de kern van het stadje ligt binnen de muren van het fort Galle. Toen wij daar liepen ging net de school uit. Leuk gezicht al die meisjes in uniform. Daarna hebben we een zeeschildpadden opvang bezocht. Dat was ook heel leuk. Hierna hebben we een weeshuis bezocht waar 37 meisjes in leeftijd variërend van 5 tot 18 jaar verbleven.  2 Duitse  vrouwen deden daar vrijwilligerswerk. Na een donatie en speeltjes voor de kleintjes te hebben gegeven zijn we naar ons nieuwe hotel gegaan. We hebben een kamer met zicht op zee en het diner was fantastisch. Hier redden we het wel voor 3 nachten. Morgenochtend vroeg gaan we walvis spotten we vertrekken al om 6 uur. Hopelijk zien we er een paar, dat horen/lezen jullie morgen. Groetjes van ons het gaat hier uitstekend. Wat zal het wennen worden in Nederland na deze temperaturen.