12 oktober Bandarawela

12 oktober 2014 - Bandarawela, Sri Lanka

Vandaag hebben we een groot deel van de dag een trekking gemaakt van ruim 4 uur. We zijn met de auto naar het Horton Plains Nationale Park gereden gelegen op ruim 2000 meter hoogte. Ik kan je zeggen dat het behoorlijk pittig was maar zeker de moeite waard. We zijn eerst naar de Bakers Falls gelopen en daarna naar Lands End. Dat is op het hoogste punt (2100 meter) met een loodrechte wand naar beneden. Het is daar honderden meters diep. Toen wij daar eindelijk aankwamen was er niets te zien. Het zat helemaal dicht van de bewolking. Na ongeveer 15 minuten trok dat allemaal op en hadden we alsnog een prachtig uitzicht. Veel dieren hebben we niet gezien alleen toen we bij Lands End aan het wachten waren zagen we een mooie aap boven in de bomen. Hierna vervolgden we de tocht en kwamen bij Little Lands End. Ook weer mazzel en een mooi uitzicht. Toen we bij de bus kwamen zagen we nog een aantal Sambar herten. Morgen gaan we weer verder. Het was weer een toppertje.

1. Ina Commandeur:
    12 oktober 2014
    Wat geweldig om die mooie foto's te zien net of ik weer terug ben. Mooie door kijkjes en een prachtige natuur.
    Groetjes en blijf genieten. Hier is het nat en ongeveer 13 graden. Ina
  2. Will en Mieke:
    13 oktober 2014
    Heel mooi! goede reis verder