Amsterdam-Singapore-Kuching.

30 april 2016 - Kuching, Maleisië

Gistermorgen zijn we met de shuttle bus naar Schiphol gebracht. Bij het inchecken bij Singapore Airlines zat het niet mee want 2 maal per jaar houden zij een oefening voor het geval dat het systeem uitvalt en dan doen ze het handmatig. Wij hadden dus die mazzel. Het duurde allemaal wat langer. Gelukkig waren we vroeg dus dat maakte niet veel uit. In de vertrekhal koffie gedronken en wat spulletjes gekocht en daarna aan boord. Wij hadden van tevoren al plaatsen bij de nooduitgang geboekt dus dat zat goed. In het vliegtuig bleek dat het lang niet vol zat en al snel hadden Hennie en ik drie plaatsen voor ons zelf. Dat ging echt lekker. Na 12 uur en 15 min. vliegen waren we om 6 uur in Singapore. Om 8 uur hadden we alles wel bekeken en onze volgende vlucht naar Kuching ging pas om 12.50 uur. We zijn toen naar de Ambassador Transit Lounge gegaan waar je voor een bepaald bedrag mag verblijven. Er is daar te eten, drinken, internet, rookgelegenheid enz. We hebben er zelfs lekkere een douche genomen. Om 12.50 vlogen we naar Borneo. Deze vlucht viel mee, het duurde ruim een uur.

Op het vliegveld werden we opgewacht door onze chauffeur die ons naar het Hilton bracht. Hier verblijven we voorlopig een paar dagen. Morgen gaan we een stadstour op de fiets doen. We vertrekken al om 8 uur vanwege de hitte. De middag zijn we vrij. Er is hier zat te beleven dus dat is geen probleem. Het is ook wel prettig een beetje rustig op gang te komen.

Nadat we alles een beetje op orde hadden zijn we vanmiddag nog even gaan lopen. We zijn langs de rivier (de Sarawak) naar de Chinese wijk gelopen. Het was echt heel warm. Ik schat ongeveer 33 graden. Wel even wennen. In de Chinese wijk hebben we lekker bij een kraampje op straat gegeten. Het was echt heerlijk. 2 maaltijden en 2 bier voor nog geen € 5,-.

Inmiddels zijn we terug in onze mooie kamer. Nog even een borrel en een filmpie kijken en dan plat. We hebben het nu wel gehad.

1. Johanna:
    1 mei 2016