11-05-2016 Kota Kinabalu - Kundasang

11 mei 2016 - Kundasang, Maleisië

We vertrekken vandaag richting Mount Kinabalu. Bij een toeristisch plaatsje stoppen we om de plaatselijke markt te bezoeken. Daar is ook een mooi uitkijkpunt om Mount Kinabalu te fotograferen. Verderop maken we een stop voor een zogenaamde “vismassage”. In de rivier zwemmen heel veel vissen die dode huidcellen van je voeten af knabbelen. Ik ga het water in en wordt onmiddellijk bestormd door een horde van deze vissen. De lengte van de vissen varieert tussen de 15 en 60 centimeter. Als de kleintjes aan mijn voeten beginnen weet ik niet wat me overkomt. Ik dacht dat het een lekker gevoel zou zijn maar ze gaan tekeer als een wilde en het doet zeer ondanks dat ze geen tanden hebben. Ik houd het snel voor gezien. Na mijn reactie besluit Hennie er maar helemaal niet aan te beginnen. Vervolgens rijden we naar Poring waar we lunchen.  Daar zijn een aantal verschillende dingen te doen. Er zijn warmwaterbronnen  er is een kleine waterval en er is een Canopy Walway waar we mee beginnen. Je loopt dan hoog tussen de bomen over smalle hangbruggen. Erg leuk om te doen. Hierna lopen we naar de waterval. Ook zitten visjes in het water die aan je benen en voeten kabbelen maar dat kriebelt alleen. Ze zijn ongeveer 5 cm dus dat kan niet veel kwaad. Na deze ervaring worden we naar onze bestemming gebracht. Het is veruit de minste die we gehad hebben : Geen airco, geen warm water, één handdoek de man en de enige gasten op het hele complex. Kan je nagaan wat een lol we hadden in een eetzaal van 250 vierkante meter.

’s Avonds begon het hard te regenen en te onweren maar wij waren al lang en breed weer op de kamer. Al met al toch prima geslapen.

1. T.Velzel:
    12 mei 2016
    Hoge hangbruggen, zoiets als de Eifeltoren naar beneden.!!