06-05-2016 Kuching-Muli

6 mei 2016 - Mulu, Maleisië

Vanmorgen vertrokken we vanuit het Hilton in Kuching om naar Mulu te vliegen. Rond die tijd stapte de minister-president ook op dus het was een drukte van jewelste. Gelukkig kon onze chauffeur vlakbij even parkeren. Op het vliegveld werd me een halt toegeroepen door de bagage controle. Bleek dat mijn Leatherman tool nog in mijn handbagage zat. De man was heel schappelijk en zij dat ik het in mijn koffer mocht stoppen maar die was inmiddels al op weg naar het vliegtuig. De koffer werd terug geroepen en het mes kon erin. Probleem opgelost. In Mulu werden we naar het Marriott gebracht. Inchecken en toen op pad met onze gids naar het Gunong Mulu National park. Daar zijn een aantal grotten met heel veel vleermuizen. De wandeling daar naartoe was 3 km en terug ook natuurlijk. Best inspannend met deze hitte. We hebben ze bekeken en zagen weinig vleermuizen. Was wel mooi maar ik dacht dat we bedolven zouden worden onder die beesten. De stalagmieten en stalactieten was indrukwekkend. Toen we richting de uitgang van de tweede grot liepen kwam er leven in de brouwerij. Door een opening in de grot vloog al een grote groep vleermuizen. Zij maakten zich op om op pad te gaan. Buiten gekomen zagen we hele grote groepen uitvliegen. Wat een imposant gezicht. Mooi om mee te maken. Ik kan absoluut niet schatten hoeveel het er waren maar het was enorm. We waren pas om 19.15 uur terug in het hotel. Eerst douchen en eten en dan aan dit verslag, Het is hier nu 22.00 uur. We zitten in de lounge want op de kamer is geen internet. We hebben weer genoten.

1. Elze:
    6 mei 2016
    Wat gaat de tijd toch snel voorbij! In een week hebben jullie alweer een hoop meegemaakt en gezien. Fijn dat jullie wederom genieten van een nieuw land. Groetjes van Cor en Elze
  2. T.Velzel:
    7 mei 2016
    Oppassen, anders moeten we jullie daar uit detentie halen. (Grapje)