02-05 Bako National park

2 mei 2016 - Kuching, Maleisië

Na weer een uitstekend ontbijt werden we om 08,00 uur opgehaald met een Jeep door onze gids. Onderweg naar Bako regende het stevig maar toen we daar aankwamen was het droog en warm. Met een speedboat gingen we verder langs de kust naar het National Park. Die dingen gaan echt snel. We maakten een flinke wandeling over moeilijk begaanbare paden. Onderweg zagen we apen, wilde zwijnen, een giftige "Viper",een leguaan verschillende soorten mooie vogels enz. Het was de bedoeling dat we via datzelfde pad ook weer terug zouden gaan maar dat zag ik echt niet zitten. Het was 35 graden. Gelukkig lag er een boot die bereid was ons tegen betaling terug te brengen maar dat maakte me al helemaal niets meer uit. We hebben toen eerst een toertje langs de kust gedaan, waarna we lekker varend naar ons beginpunt werden gebracht.  Na de lunch en hebben we nog een klein rondje gelopen. Rond 14.00 uur gingen we weer terug. Om 15.00 uur waren we weer bij het hotel. Eerst wat inkopen gedaan en toen naar de kamer. Rond deze tijd is het hier heel erg warm.

Later beschrijf ik de rest van de dag. Ik kan nu al zeggen dat we waarschijnlijk de volgende 2 dagen geen internet hebben dus even geduld voor degenen die ons volgen.

Vanavond weer gegeten bij dezelfde tent als gisteren, dat zegt genoeg. Na het eten langs de "waterfront" terug gelopen naar het hotel. Morgen gaan we verder en verblijven dan 2 nachten in de jungle. Daarna keren we weer terug naar Kuching en zijn we nog 1 nacht in dit hotel. (Hilton) Dan zal ik het het verhaal van de afgelopen dagen posten.

1. T.Velzel:
    2 mei 2016
    Doen jullie kalm aan bij zulke temperatuur.
  2. Johanna:
    3 mei 2016
    Veel plezier in de jungle en hopelijk is het daar niet zo warm.