de grens weer over naar Oregon

26 september 2023 - Pendleton, Oregon, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we weer redelijk vroeg op pad gegaan. Dit had te maken met het feit dat we de Snake River weer overstaken en zodoende in Oregon terecht kwamen. Het is daar weer een uur vroeger dan in Idaho. (Oregon is nu de 7e staat die we aandoen en nu is het wel genoeg) Dus om half negen was het opeens nog maar half acht. We reden de eerste 100 km over een prachtige weg. Onderweg zagen we herten. In Baker City zijn we de stad ingegaan met het doel om koffie te drinken. Dat lukte dus niet. Het was nog te vroeg. Stom toevallig stopten we naast het Baker Heritage Museum dat om 10.00 uur open ging. Het doel van het museum is om belangrijke voorwerpen uit het verleden tentoon te stellen zodat men een goed beeld kan krijgen hoe dit stadje zich in de loop der tijd ontwikkeld heeft. Duidelijk is zeker dat Chinezen  hier een grote rol in hebben gespeeld. We besloten om weer verder naar Pendleton te rijden maar stom toevallig reden we langs een Safeway en die kon den we echt niet laten lopen. Na de inkopen reden we naar onze bestemming. We zijn alle twee een beetje moe vanwege de “jetleg” van een uur dus zijn we naar de camping gereden. Morgen begint onze reis in Pendleton om het centrum te bekijken en daarna gaan we door. Waarheen is nu nog niet helemaal bekend maar dat zien we wel. We hebben nu nog 4 volle dagen. De één na laatste dag leveren we de camper in en gaan we naar ons hotel met een Uber. Daarna gaan we in ieder geval weer met een Uber naar Seattle want daar willen we ook wel even kijken. De volgende dag moeten we ons klaar maken voor onze vlucht terug naar Nederland.

1. Will en Mieke:
    26 september 2023
    Het is en blijft een fantastische reis.
    Geniet nog een paar dagen
  2. Wil Davidson:
    26 september 2023
    Je raakt in de war van al die tijdzones .⏰