Eagle Lake - Hagensborg

10 september 2015 - Hagensborg, British Columbia, Canada

Niet zo laat vertrokken vanmorgen omdat we nog een lastig stuk voor de boeg hadden. Na een paar uur even voorbij Anahim Lake werd de weg onverhard en dat hielden we 60 km. lang. Het was flink stijgen tot de Heckman Pass (1524m) en daarna omlaag. Dat was een heel steile afdaling van ongeveer 15 km. Eenmaal beneden kwamen we weer op verharde weg. Bij een uitkijkpunt zijn we gestopt om te kijken. Het was speciaal voor beren. Er waren bewakers en er zat een afrastering omheen waar stroom op stond. In de rivier zaten weer voldoende zalmen. Na ongeveer 20 minuten zagen we in de verte een moeder grizzly met haar jong de Bella Coola rivier in gaan. Ze hingen wat rond en probeerden een zalm te vangen. Vervolgens zijn we naar de camping in Hagensborg gegaan en hebben we ingechecked. Daarna zijn we doorgereden naar Bella Coola. Het stadje stelt niet veel voor. Ze hebben wel een flinke haven. Terug de camping zijn we naar de rivier die hier achter stroomt gelopen. Ook daar is een speciaal uitkijkpunt met stoeltjes. Na 20 minuten hielden we het voor gezien.  Het was vandaag zonnig en heel warm (25 graden) We hebben lekker buiten gegeten. Nu ik dit verhaal schrijf is het 20.00 uur en we hebben de deur nog open. Voor zaterdag hebben we een grizzly tour geboekt.

Het was weer top.

Groetjes uit Hagensborg.

1. Marjan:
    11 september 2015
    Lieve foto hoor echtpaar, wat lekker dat het mooi weer is! Jammer nu geen jas Hennie! Heel veel beren plezier, wel voorzichtig hè.
  2. Will en Mieke:
    So it was Top at the Top
    geniet
    Mieke en Will
  3. Henderina Gorter:
    11 september 2015
    Die foto van het lieve echtpaar lijst ik in , haha ,
    geniet ervan , tot gauw