Katherine - Kununurra

23 augustus 2018 - Kununurra, Australië

Vandaag hebben we 520 km gereden naar Kununurra. Onderweg moesten we verschillende keren stoppen vanwege werkzaamheden aan de weg. Opvallend dat hier langs de weg heel veel Baobap bomen staan. Ze zijn erg mooi en enorm groot. Toen we bij de grens van de Northern Territory en West Australia kwamen werden we gecontroleerd of we geen fruit bij ons hadden. Een controleur kwam zelfs de camper in om te zien wat we in de koelkast hadden. Alles was in orde alleen moesten we afstand doen van een doosje tomaatjes. Bij de grens bleek dat het hier 1.5 uur vroeger is dus hadden we flink wat tijd over. We zijn naar het Mirima National Park gegaan en hebben daar een wandeling gemaakt. Dat viel niet mee met 33 graden maar het was absoluut de moeite waard. We beklommen een flinke heuvel die mooi uitzicht gaf over de omgeving. Op de terug weg zagen we in de schaduw een paar slangen. Wat voor soort het was weten we niet maar we bleven er op flinke afstand vandaan. Één lag op een tak opgekruld en een ander was op weg de boom in te gaan. Dat was een mooie bonus. Op de camping hebben we een prachtige plek met zicht op Lake Kunanurra. In het meer zitten zoetwater krokodillen die we vanavond proberen te spotten. Straks gaat de bbq weer aan en Hennie heeft weer zalm en ik heb een Porterhouse steak. Het is hier echt heerlijk want er staat af en toe een beetje wind. We zijn vandaag door de 5000 km heen gegaan en we zijn voorlopig nog niet in Perth. Groetjes uit Kununurra.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl