Cairns - Cooktown

7 augustus 2018 - Cooktown, Australië

Om 09.00 uur zijn we vertrokken uit Cairns onderweg naar Cooktown. Het eerste stuk zijn we langs de kustweg naar Port Douglas gereden. Dat was een mooie weg langs de oceaan met fraaie uitzicht punten. Bij Buchans Point Beach zijn we het strand opgelopen. Een bord waarschuwde ons dat er mogelijk krokodillen in het water konden zitten maar we hebben (gelukkig) niets gezien. Later heb ik wel 2  van die jongens op de oever van een rivier zien liggen. Hennie was op dat moment met de airco bezig dus die zag ze niet. Hierna zijn we naar Cooktown gereden. Dat was nog 250 km. Dit was een lange eentonige weg waar niet veel viel te zien. Hennie heeft toen voor het eerst in een camper met automatische versnelling gereden. Dat ging haar goed af en ze heeft een flink stuk voor haar rekening genomen. In Lakeland hebben we bij het (hoe kan het ook anders) Lakeland hotel/motel gegeten. Een armoedige tent met 2 lokalen die druk hun best deden om dronken te worden. Wel grappig om mee te maken. Onze reis ging langs suikerrietvelden, bananen plantages en veel koeien die vrij rond liepen zonder hekken. Oppassen dus. Om 15.30 waren we op de camping. Toen wij bij onze plaats kwamen stond die ons helemaal niet aan. Heel ver weg van de toiletten en douches, vol in de zon en vlak bij de weg. Ik ben naar de receptie gegaan en heb gevraagd waarom wij zo’n plek kregen terwijl ik al in mei gereserveerd had. Hierna kregen we een andere plek toegewezen. Deze is perfect. Precies het omgekeerde van wat ik heb opgeschreven. Internet is naatje dus weer erg blij met de Huawei. Morgen blijven we hier nog een dag. Groetjes uit Cooktown.

1. Mar velzel:
    7 augustus 2018
    Haha, kijk die Hein nou eens mans zitten achter het stuur, goed van je, kan Jacco ook eens om zich heen kijken, nou mooie camper, groot genoeg en veilig beneden slapen, het ziet er allemaal weer fantastisch uit, ik ben jaloers, volgende keer als verstekeling mee, hier alles goed vandaag nog heel heet vanaf morgen weer een beetje normalere temperaturen, ben weer druk met fietsen, eten, lunchen en luieren, moeilijk om mijn dagen zo door te brengen, ben ik niet gewend, soppen is er niet bij, want het zweet staat onder je oksels als je iets doet, vanavond met fab en Sid uit eten , cadootje voor haar verjaardag, ze wist niks, heeft alles al, ga met Sid 3 dagen naar s. Hertogenbosch , krijg de hond van de buren een weekend, dus druk met niks, nog een mooie reis, blijf jullie volgen, hou van julliexxxx
  2. Greetje Wierenga:
    8 augustus 2018
    Wow wat een prachtige kust. Be aware for the crocodiles, die krengen kunnen onwijs hard rennen.