Broome

26 augustus 2018 - Broome, Australië

Rond 08.30 uur begonnen we aan een rondje Broome. Eerst gingen we naar het Gantheaume Point. Dat is een rotspunt waar een vuurtoren op staat. In de vuurtoren zat een nest met 2 visarenden. Het was er erg mooi en de temperatuur was op dat moment heerlijk. (23 graden). Hierna zijn we naar de haven gereden. Een lange loopbrug liep naar de kop waar de werf gevestigd was maar halverwege stond een hek en konden we niet verder. Op de brug stonden veel mensen te vissen. We raakten aan de praat met een man die van oorsprong uit Utrecht kwam. Hij woonde al ruim 66 jaar in Australië en vond het erg leuk om in het Nederlands met ons te praten. Het ging hem trouwens nog erg goed af.  Tegen de middag gingen we naar het Broome Historical Museum. Daar kreeg je een goed beeld hoe het hier vroeger allemaal was. Het draaide hier volledig om de parel visserij. Tussen de middag zijn we gaan lunchen waar we gister ook gegeten hadden. Het water stond een stuk hoger dat kon je zien aan de mangrove bossen langs de kust. Volgende stop waren 2 begraafplaatsen. Een Japanse en een Chinese. De Japanse was een stuk beter onderhouden dan de Chinese. Opvallend was dat de Japanners de andere kant op zijn begraven als de Chinezen. Inmiddels was het weer 32 graden en hadden we het wel gehad. We gingen terug naar de camping en ik heb even een uurtje een tukkie gedaan. Tegen zonsondergang liepen we weer naar Cable Beach. Deze maal streken we neer bij Zander’s. Een mooie tent met goede stoelen. We hadden niet zo’n heel goed zicht op het gebeuren dus zijn we opgestapt en dichterbij gaan staan. Het was weer een mooie belevenis alhoewel we beiden vonden dat het gister mooier was. Morgen gaan we naar Port Hedland dat is 610 km zuidelijker en de camping is al besproken. Daar gaan we de “staircase to the moon” aanschouwen. Dat is weer een heel ander natuur verschijnsel. Tijdens het opkomen van de maan komt er een schijnsel in de zee zodat het net lijkt of er een trap omhoog gaat. Hopelijk kan ik de foto’s morgen plaatsen. Groetjes uit Broome dat zeker de moeite waard was.