Campbell River Vancouver Island

11 september 2022 - Black Creek, Canada

Vanmorgen hebben we tot 07.40 uur geslapen. Dat is voor ons een hele prestatie want wij zijn van de “vroege vogels” club. Het was prachtig weer en dat is de hele dag zo gebleven. Na het ontbijten en het lezen van de reacties op de blog (want het is leuk als die er zijn, daar doe je het ook voor) zijn we op pad gegaan. We gingen naar het Elk Falls Provincial Park. Dat is een Provincie park in British Columbia. Het is 1.807 hectare (4.470 acres) groot en is gelegen aan de oostkant van John Hart Lake aan de noordwestkant van de stad Campbell River , op Vancouver Island.

Het park werd in 1940 opgericht om de waterval en de kloof te beschermen. In 1947 werden de John Hart Dam and Generating Station voltooid, gevolgd door twee andere dammen stroomopwaarts, Strathcona en Ladore. Het meeste water dat vroeger via de watervallen stroomde, wordt nu omgeleid voor energieopwekking. Een hangbrug over de kloof werd in 2015 voltooid en biedt een goed zicht op Elk Falls. (Dat was dus een stukje dat ik eerst moest vertalen uit Wikipedia) Op de heenweg naar het park hadden we langs de kant van de weg bij de rivier veel auto’s zien staan. We vroegen ons al af wat daar aan de hand was dus we besloten ook daar even een kijkje te gaan nemen. We zagen dat er heel veel mensen aan het vissen waren. Iedereen deed dat op zijn eigen manier. Onder hen was een meisje dat heel goed bezig was. Ze ving de één na de andere (ze verspeelde er ook wel eens één) en de zogenaamde profs bakten er niet veel van. Moet wel frustrerend geweest zijn voor hen. In Campbell River zijn we eerst even op zoek gegaan naar het kantoor dat morgen met ons de 5 uur durende Whale/Wildlife Adventure tour gaat doen. Dat was niet moeilijk dus dat wordt een makkie. We gingen uitgebreid lunchen bij de Riptide Pub. Ik had een Serloin Steak sandwich en Hennie een Thaise curry aangevuld met heel veel verse zeevruchten. (mosselen, garnalen, schelpen en tonijn) Het was heerlijk. Natuurlijk ook nog even een paar boodschappen doen. Ik kocht nog een paar speciale wit biertjes waar ik nog nooit van heb gehoord. Terug op de camping zijn we eerst weer even in onze stoeltjes aan het water gaan zitten. We waren allebei bek af  en zijn even gaan liggen. Daarna was het etenstijd. Ik ging het bed uit en leunde op de tafel. Op dat moment brak het tafelblad los en alles wat er op stond donderde op de grond. Bij bestudering van het blad bleek dat het vast had gezeten met 4 schroefjes (2 tekort) die er al meerdere malen ingedraaid waren. Ik wist het voor zo goed als het ging te repareren maar we moeten er niet te veel druk op uitoefenen. Morgen maar een paar schroefjes extra kopen. Nou dat was het wel zo’n beetje voor vandaag. Groetjes van ons.

1. Pauline:
    11 september 2022
    Mooie foto's en heerlijk hoe je beschrijft hoe goed het vissen bij dat ene meisje gaat! 😀
  2. Rineke:
    11 september 2022
    Mooie dag morgen met de walvissen.
  3. Marga Moester:
    11 september 2022
    In wat een mooie omgeving zitten jullie. Mooie foto’s van het park en de waterval. Ik ben nu al benieuwd naar de foto’s van morgen. Veel succes met de walvissen.
  4. Will en Mieke:
    11 september 2022
    Wij reizen mee op jullie geweldige trip
  5. Mar velzel:
    11 september 2022
    Wat een prachtige omgeving en wat een lekker weer.effe kilometertjes maken in de supermarkt heinxxxx