Campbell River, Whale and wildlife tour

12 september 2022 - Black Creek, Canada

Vandaag hebben we onze tour bij Aboriginal Journeys gedaan. Gerry (onze kapitein) was dezelfde als die van 11 jaar geleden. Toen hadden we een grizzly tour. Hij is daarmee gestopt omdat het veel te massaal werd. 11 jaar geleden was hij de eerste en nu barst het er van. Al die drukte hoeft niet voor hem. We waren met een heel klein groepje van 6 personen. Dus we liepen elkaar niet in de weg. Het was jammer dat er op het vaste land brand was waardoor de omgeving behoorlijk in de rook zat. Na enige uitleg over wat zou volgen gingen we aan boord en op pad. We hebben al met al een behoorlijke tijd gevaren vandaag maar dat leverde de volgende score op: We begonnen met een kolonie zeeleeuwen daarna 4 orka’s, vervolgens kwam een gigantische school dolfijnen met een enorme snelheid ons tegemoet. Prachtig om te zien. Later kwamen we nog een walvis met jong tegen. Er zat weinig beweging in ze maar toen ze wakker werden van de golven van een verderop passerende ferry kwamen ze op stoom. De kleine torpedeerde zich de lucht in en de moeder deed dat ook. Uiteindelijk kwam er nog een zeehond langs zwemmen. Hierna zat de tijd erop en gingen we terug naar Campell River. Op de camping hebben we als avondmaal een pizza gehaald. Het begon vanmorgen bewolkt maar in de loop van de dag werd het weer prachtig weer. We zijn het met elkaar eens dat we wel eens mooiere tours gedaan hebben maar deze verdient toch een 7. (We zijn wat dat betreft wel een beetje verpest. Whale watching in Hervey Bay, Australië, kan gewoon niet overtroffen worden) We hadden een heerlijke dag en morgen gaan we naar Telegraph Cove helemaal in het noorden van het eiland. Groetjes van ons.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pauline:
    12 september 2022
    Mooie score qua hoeveelheid orka's, dolfijnen enz.. 🐳🦭🐋
  2. Greetje Wierenga:
    12 september 2022
    Lijkt mij geweldig zo’n tour. Je hebt er mooie foto’s van kunnen schieten. De walvis! Prachtig hoor, best wel lastig om op het juiste moment te knippen. Het is je goed gelukt. Fijn dat het weer goed is, dat hebben jullie ook wel eens anders meegemaakt. Groetjes en veel plezier
  3. Ans Rietstra:
    12 september 2022
    Prachtig om dat wildlife toch van redelijk dichtbij te kunnen zien. En de score is best hoog. Orca’s en walvissen en dolfijnen op een toer is heel tof.
  4. Mar velzel:
    12 september 2022
    Spectaculair om te zien,heel mooi,maken wij niet mee in de Noordzee,af en toe een zeehond, daar gaan gre en ik al van uit ons dakxxxxx
  5. Marga Moester:
    12 september 2022
    Wat een mooi resultaat. Hebben jullie toch maar weer mooi meegemaakt. Mooie foto’s. Veel plezier 😀