27-09 Whistler

27 september 2022 - Whistler, Canada

Natuurlijk kijken we in de ochtend uit naar beren. Maar helaas, geen gillende en toeterende mannen, die beren verjagen. Na het ontbijt gaan we richting Whistler. We parkeren weer op lot 4 en lopen daarna naar ‘boven’ langs lots 1,2,3. Daar staan heel weinig auto's, waarschijnlijk omdat op die lots wel parkeergeld moet worden betaald (C$ 2,50 per uur). Op de borden staat dat het 6 minuten lopen is naar Blackcomb Gondola. Dat klopt als een bus. Onderweg komen we een snelstromend riviertje tegen waar Bull Trout in zwemt. We komen uit op een sprookjesachtige wijk (de flatgebouwen lijken op kastelen) en kopen een kaartje bij de service balie. De rit met de gondel naar boven duurt ongeveer 30 minuten. Waar we heen gaan ligt op een hoogte van 1900 meter.  Daar aangekomen lopen we een stuk en komen daar Hoary marmotten (bijnaam The Whistler) tegen. Ze zijn niet verlegen en gaan bij voorkeur hun eigen gang. Voor een fotoshoot zijn ze ook wel in. De berg op lopen is zwaar niet alleen vanwege de helling, maar vooral door de temperatuur. Het is zo hoog in de bergen nog behoorlijk warm. Terug bij de gondel drinken we warme chocolade melk en eten een muffin. Die van Jacco is geen succes. Hartstikke droog; ze hebben ze zeker lopend naar boven gebracht. Het uitzicht op de bergen om ons heen is schitterend. Van boven af zie je de besneeuwde toppen. Weer beneden lopen we eerst terug naar de auto om de korte broek aan te trekken en de warme kleding achter te laten. Bij Earls reserveren we een tafeltje om wachttijd te voorkomen. Dat was niet echt nodig, want vandaag is het veel rustiger in het dorp en in het restaurant dan gisteren. Het eten is weer voortreffelijk. We verhuizen van camping Riverside naar camping Whistler rv park in de bergen. Drie jaar geleden zijn we daar ook geweest en hadden toen totaal geen uitzicht vanwege de regen. Nu is het heerlijk relaxt om op een stoeltje in de zon te zitten en te genieten van de bossen en de bergen. Het was weer een heel warme topdag. Het lijkt hier wel zomer. Het kwik loopt hier overdag  op tot 29 graden. Groetjes van ons.

1. Marjan:
    28 september 2022
    Geniet nog, en ik wens jullie een prettige terug reis.
  2. Pauline:
    28 september 2022
    Wat een schattige beestjes die Whistler. Mooie foto's en dankzij het verhaal zie ik het helemaal voor me hoe de muffin gesmaakt heeft :-)