Vancouver - Campbell River (Vancouver Island)

10 september 2022 - Black Creek, Canada

Het plan was vandaag naar Whistler te gaan en daar dan een nachtje op een camping te verblijven om vervolgens de volgende dag met de BC Ferries over te steken naar Vancouver Island. Maar dat ging dus even niet lukken. Het is hier prachtig weer, het weekend staat voor de deur ( en dan gaan heel veel Canadezen er op uit) Dus we belden en googelden ons suf maar nergens had men plek voor ons. Al met al gaat daar best veel tijd inzitten en rond 09.00 uur besloten we om een dag eerder de oversteek naar Vancouver Island te maken. Maar dat is ook niet zo maar gebeurd. Eerst moesten we de camping bellen die we voor 2 nachten besproken hadden om te vragen of we nog een nacht eerder konden komen. Dat was gelukkig geen probleem. Omdat ik de oversteek niet had gereserveerd zocht ik op het internet hoe laat de boot ging. Dat bleek 11.05 uur te zijn. Zonder reservering gaat het om het tijdstip van aankomst. Wij dus snel alles opbreken en inpakken en racen naar de boot. Samen met ons gingen nog honderden auto's en vrachtwagens de oversteek maken. Bij het loket konden wij een ticket kopen en waren in de veronderstelling dat we nu goed zaten. Fout. We werden gecontroleerd en een man had met een walkie talkie contact met iemand anders. Hij moest het aankoopnummer van onze ticket hebben. We hoorden dat de andere man zei dat wij mochten en nog 3 anderen. Nou dat klopte dus want we gingen als laatsten de boot op en achter ons kwamen nog die 3 anderen. Daarna was het echt afgelopen en gingen de luiken van de boot dicht. De tocht duurde 1 uur en 50 minuten. Rond 13.00 uur waren we in Nainaimo. (de overkant) Op ons gemak zijn we naar de camping gereden. Dat was nog 130 km. Onderweg zijn we een paar keer gestopt om nog wat inkopen te doen en te kijken naar een stel boten die gebruikt worden voor het oogsten van oesters. Bij onze supermarkt stop bemerkte Hennie dat er een hoge alarm toon uit de ijskast kwam. Wij zoeken maar konden niets vinden. Eerst maar boodschappen doen. In de supermarkt schoot ons te binnen dat we het gas hadden moeten afsluiten voor de reis op de boot. Dat bleek dus het euvel te zijn. Gas er weer op en afgelopen met het gepiep. Op de camping hebben we een mooie plek waar we nu dus 3 nachten zijn. Eigenlijk pakt het al met al nog wel goed uit. Anders hadden we gelijk al de volgende dat met de Grizzly tour vanuit Campbell River meegegaan en dat is ook een vol programma. Bovendien zitten we hier in Black Creek en CR ligt hier nog eens 17 km vandaan. Nu kunnen we morgen rustig aan doen en bedenken wat we die dag gaan doen. Uiteindelijk is alles goed gekomen. Groetjes  uit Black Creek.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ans Rietstra:
    10 september 2022
    Wij vonden de grizzly tour geweldig. Mist toen we weg voeren en echt strak blauw tijdens de vaartocht. Grizzly’s, zwemmende beren en orca’s op dezelfde toer. Prachtige toer, we spreken er nog vaak over
    Have fun !
  2. Mar velzel:
    10 september 2022
    Wat een avontuur weer de eerste dag,en wat een mooie camper🤩🤩🤩🤩
  3. Greetje Wierenga:
    10 september 2022
    “Elk nadeel heb z’n voordeel” zou Johan Cruijf zeggen 😂 Veel plezier bij de tour
  4. Rineke:
    Lekker relaxen