16-02 Eungella 220 km

16 februari 2020 - Mackay, Australië

Vandaag zijn we naar het Eungella National Park gereden. Dat ligt hier 90 km vandaan. Het ligt op een hoogte van 950 meter. De rit er naartoe was redelijk eentonig omdat alles hier suikerriet gebied is en er maar een paar plaatsjes onderweg liggen. Het was weer zonnig en 34 graden. Een stuk voor onze bestemming begon de weg te stijgen. We gingen behoorlijk omhoog en hoe hoger we kwamen hoe mooier het uitzicht op de vallei werd. Toen we boven waren zijn we naar de Broken River gereden. Daar leven vogelbekdieren. Ze zijn met zonsopgang en zonsondergang te bewonderen en wij waren daar rond 11.30 uur dus weinig kans. Wel een prachtige omgeving. Waterschildpadden waren er wel in overvloed. Op de terugweg besloten we bij Finch Hatton Gorge langs te gaan. Dat lag ook weer wat uit de richting maar dat mocht de pret niet drukken. Het eerste stuk ging prima maar toen raakten we op onverharde weg. Wat nu? Nou gewoon doorrijden dus. Onderweg moesten we over cementen bruggetjes die ondergelopen waren door het water. Dat ging goed. Uiteindelijk kwamen we bij een parkeerplaats waar het enorm druk en smal was. Wij parkeren en op weg naar de Gorge. Toen bleek dat het nog 1 ½ uur lopen was.  Dat was ons toch iets te gortig en we besloten terug te gaan. Op de terugweg waren we druk in gesprek en we hadden de gps niet ingesteld want we wisten het wel. Niet dus. Ook hier raakten we op onverharde weg midden tussen het suikerriet. Toen we de gps aanzetten deed de juffrouw haar uiterste best om ons uit deze situatie te bevrijden maar dat duurde wel een tijdje. Na ongeveer 15 km in de bush kwamen we op de normale weg uit. Wel een opluchting. In Mirani gingen we lunchen in het Mirani hotel. Goed eten en een prachtige eetzaal!!!!.. We deden nog wat boodschappen en hebben getankt en toen was het mooi. We hadden behoefte aan een koud biertje op een stoel in de schaduw aan de oceaan en dat hebben we ook gedaan. Weer een topdag.                          Groetjes uit MacKay.

1. Greetje Wierenga:
    16 februari 2020
    Dat was een avontuurlijk dagje Jacco. Ik houd er van. Prachtige natuur zeg.
  2. T.Velzel:
    16 februari 2020
    Prachtige natuur en verbluffende architectuur. Veel plezier.
  3. Merel van Lonkhuijzen:
    19 februari 2020