15-02 Rockhampton - MacKay 350 km

15 februari 2020 - Mackay, Australië

Gisteravond waren we om 17.45 uur bij het Great Western Hotel voor de rodeo. We hadden een tafel gereserveerd omdat we daar ook wilden eten en we kregen een mooie plek aan de arena. Na een prima maaltijd begon het circus. Vanavond ging het om het bull-riden . Vanuit onze plaatsen konden we zien dat de deelnemers nerveus in het afgeschermde gedeelte liepen en dat zij allerlei oefeningen deden. Zo te zien kenden zij elkaar allemaal en gingen goed met elkaar om. Even na 19.00 uur begon het spektakel. De stieren werden in verschillende hokken geplaatst en voordat de cowboy op de stier kon gaan zitten ging er het nodige sjor en trekwerk aan vooraf. Als dat allemaal voor elkaar is wordt het hek open getrokken en vliegt de stier de arena in. Het is de bedoeling dat de berijder er 8 seconden op blijft zitten maar dat lukt niet altijd. Er lopen mannen in de arena om de stier af te leiden als  de bereider er afgeworpen wordt want ze maken nl enorme sprongen en enkele cowboys verlieten de arena gewond. Na een uur was er pauze en hielden wij het voor gezien. Het gaat namelijk achter elkaar door en veel verandert er niet. De één na de ander wordt gelanceerd. Ik moet zeggen dat het wel spectaculair was en dat we er beslist geen spijt van hadden dat we geweest zijn. Mooi om eens mee te maken. Vanmorgen zijn we naar MacKay gereden. Een beetje een saaie rit over de A1. Bij Clearvieuw weken we even van de route af om later weer aan te sluiten op de snelweg. Dit was een mooie afwisseling van de reis. We kregen een beeld hoe veel er komt droog te staan als het hier eb is. Dat gaat echt om honderden meters. We hadden al een camping uitgezocht en er was plek. We hebben ocean-vieuw en kijken dus recht op de oceaan uit. Verder hebben we rustig aan gedaan. Morgen blijven we hier nog een dag en gaan de omgeving verkennen.                            Groetjes uit MacKay.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Greetje Wierenga:
    15 februari 2020
    Wat een prachtige plek om te staan zeg. Kun je daar ook de oceaan in?