Pendleton - Yakima (Washington)

27 september 2023 - Yakima, Washington, Verenigde Staten

Ja ja we zijn inmiddels weer terug in de staat waar we begonnen zijn. Vanmorgen zijn we naar het Rainbow café downtown Pendleton gegaan om daar te ontbijten. Nou dat was geen verkeerde beslissing. We hadden beiden een senioren menu maar konden het dus niet op. Twee pancakes met bacon/ham en een gebakken ei. Een beetje cowboy draait daar zijn hand niet voor om maar wij moesten na een goede poging toch afhaken. Pendleton is een plaats die  nog het dichtst bij een echte cowboy stad in de buurt komt. (Ik bedoel vergeleken bij Cody en Sheridan in Wyoming. Daar waren we 7 jaar geleden en zagen we nog echte cowboys die daar niet voor de show rondliepen maar echt van het land af nog een biertje kwamen drinken in de saloon) De stad is bekend om de Pendleton Round-Up dat is een grote jaarlijkse rodeo in het noordwesten van de Verenigde Staten.  De rodeo wordt sinds 1910 elk jaar in het Pendleton Round-Up Stadium gehouden in de tweede volle week van september en brengt elk jaar ongeveer 50.000 mensen naar de stad. We waren nu dus weer net te laat. Ik had er op mijn verjaardag moeten zijn dan hadden we het getroffen. In het stadje staan veel beelden van prominente figuren uit vroegere tijden. Er zijn cowboy outfitter winkels, laarzen makers en hoeden makers te vinden. Alles handmade natuurlijk. Oja, en er zijn winkels waar je gelukkig je wapen gewoon mee naar binnen mag nemen. Dat is wel een lekker idee. Tijdens onze wandeling door de stad begon het te regen en werd het behoorlijk donker.  Hierna zijn we naar Toppenish gereden. Dit is een plaats vol met prachtige muurschilderingen. Nou hier kan Freak Alley in Boise een puntje aan zuigen. Wat een mooie muurschilderingen. Er waren er wel 100. Uiteindelijk stopten we weer in Yakima bij de Safeway om het één en ander in te slaan. Hierna zijn we doorgereden naar de camping. We gaan nu overleggen wat de plannen voor morgen zijn. Vandaag was in ieder geval weer een heerlijke dag ondanks de regen van vanmorgen. Groetjes uit Yakima.

1. Pauline:
    27 september 2023
    Deze muurschilderingen zijn net schilderijen, prachtig!
  2. Sandra:
    27 september 2023
    Het is toch geweldig dat je zulke mooie reizen kan en mag mee maken. Nog heel veel plezier samen
  3. Jacco en Hennie:
    28 september 2023
    Het is zeker geweldig Sandra.
  4. Marga Moester:
    27 september 2023
    Wat een mooie muurschilderingen. Bijzonder om in een echte cowboy stad te zijn.
    Succes met plannen maken.
  5. Will en Mieke:
    prachtig