Katherine - Litchfield

17 augustus 2018 - Litchfield National Park, Australië

Vanmorgen zijn we naar het Litchfield National Park gereden. De camping die we besproken hadden ligt aan dezelfde doorgaande weg van het park. Nou ja doorgaande weg, aan het einde moet je wel met een 4 wheel drive aan de gang om verder te komen dus niets voor ons. Als eerste stop hadden we de Magnetic Termite Mound (overigens ook een gave naam voor een band). Daar stonden enorme termietenheuvels. Ook stonden er heel veel van ongeveer dezelfde hoogte zodat het wel op een begraafplaats leek. Vervolgens stopten we bij “Buley Rockhole” Veel mensen lagen daar in het water te genieten. Achteraf hadden wij dat ook moeten doen want het was vandaag weer 33 graden. Maar ja achteraf……….Ook stopten we bij Florence Falls. Dit was echt een heel mooie waterval waar niet gezwommen kan worden. Toen stond Tolmer Falls op het menu. Deze viel wat tegen. Hij kwam van grote hoogte maar was niet meer dan een klein stroompje. Bij de Wangi Falls werd het weer een stuk spectaculairder. Twee watervallen naast elkaar. De één een stuk groter dan de andere maar heel mooi om te zien. Bij deze waterval zagen we ook een aantal flying Foxes in een boom hangen. (Vliegende honden) Hierna stonden de Csacades op het programma. Toen we aan de tocht van 1.3 km begonnen keken we elkaar aan en vroegen ons af of we hier nog wel zin in hadden met die hitte. Gelukkig waren we allebei van mening dat het genoeg was voor vandaag. Rond 16.00 uur waren we bij de camping. Het is een prima camping alleen werkt de mifi niet althans hij werkt wel maar hij heeft hier  geen service. Dus moet ik met de laptop en de mifi naar voor lopen. Daarvandaan lukt het wel. Dus even snel  het verhaal verzenden. En daarna geen internet vanavond. Ook wel eens rustig. Groetjes uit Litchfield. Morgen naar Darwin dat is hier maar 100 km vandaan.

1. Will en Mieke:
    Geweldig!!
  2. Greetje Wierenga:
    17 augustus 2018
    Apart he die termietenheuvels bij elkaar. Grappig gezicht. En wat een mooie natuur zeg, heerlijk al dat water bij die temperaturen.
  3. Mar velzel:
    17 augustus 2018
    wat gaaf die termietenheuvels en mooi die watervallen.voortaan maar met zwembroek in de aanslag zitten.lijkt me heerlijk om daar in te duiken. en die vliegende honden. supermooi en gaaf
  4. Marjan:
    17 augustus 2018
    Ik stuur geen berichtjes ! We zij eindelijk nu op vakantie ! Na een hele nare periode! Met heel veel. Verdriet ! Ik eens jullie nog een fijne tijd in Australië .
  5. Jacco en Hennie:
    18 augustus 2018
    Ik begrijp het lieverd. Geniet van je welverdiende vakantie. Sterkte en groetjes aan Frans. Xxx