Kalbarri

6 september 2018 - Kalbarri, Australië

Om 08.45 uur worden de pelikanen hier gevoerd dus daar waren wij bij. 6 pelikanen stonden al trappelend te wachten op hun dagelijkse visje. Het zijn prachtige grote vogels. Aan de kleur van hun ogen kun je zien of ze volwassen zijn. Donker geel is volwassen en met lichte ogen zijn de jonkies. Net als bij de dolfijnen zijn ze ook niet afhankelijk van het voederen. Ze krijgen maar een paar visjes maar volgens mij vinden ze het gewoon leuk. Hierna zijn we weer naar het Kalbarri NP gegaan en hebben bekeken wat we gisteren hebben laten liggen. Wij begonnen bij de “Natural Window”. Voordat je daar bent moet je nog wel even 35 km het park inrijden. Het is een mooie rots waar een groot gat in zit. Door dit gat zie de Murchison river. Verder zijn de uitzichten spectaculair. Heel ver in de diepte zagen we nog een paar emoes in de rivier lopen. Bij een koffie truck hebben we koffie en een homemade muffin en carrot cake gekocht. Erg lekker. Vervolgens gingen we naar “Z bend” een ander uitzichtpunt. Daar maakt de rivier een scherpe bocht. Dat was ook erg mooi. Het enige nadeel hier is dat je overal op die plekken wordt belaagd door gewone vliegen. Je wordt er af en toe gek van. Terug in het dorp zijn we naar een outdoor shop gegaan en hebben daar vliegennetten die je over je hoed kan doen gekocht. Hadden we al veel eerder moeten doen maar nu liep het echt de spuigaten uit. Laat ze nu maar komen. Boven op de dinen hebben we nog even gekeken naar de hoge golven die hier aan de kust zijn. Mooi dat enorme natuur geweld. Om 17.15 uur zijn we naar een restaurant gegaan dat behoorde bij de plaatselijke kroeg. Toen we buiten met een drankje zaten werd het steeds drukker. We besloten om alvast maar binnen te gaan  ivm de drukte. We scoorden een tafeltje en moesten nog even wachten want om 18.00 uur begonnen ze met het opnemen van de bestellingen. Zoals overal moet je dat doen bij de kassa. Toen ze begonnen met de verkoop zat ik er rap bij en was vierde in de rij. Binnen 5 minuten stonden er minstens 20 mensen achter mij. Dat hadden we dus goed aangepakt, Het eten was voortreffelijk. We hadden allebei een speciale knoflook nasi met spiesen garnalen, kip en rundvlees en natuurlijk een gebakken ei bovenop. Mooie dingen gezien en gedaan vandaag. Morgen naar Geraldton. Groetjes uit Kalbarri.

1. Greetje Wierenga:
    6 september 2018
    Wat een schitterende foto's! Maar ja van deze natuur kun je geen slechte foto's maken. Werkelijk prachtig