Kakadu NP - Katherine

22 augustus 2018 - Katherine, Australië

Vanuit het Kakadu NP naar Katherine was vandaag maar 275 km. Bij het verlaten van het park heb ik een foto kunnen nemen van de ingang. Zo’n entree hadden wij niet toen wij er van de andere kant ingekomen waren. Bij Pine Creek zijn we gestopt om te tanken en even in de lokale supermarkt te kijken. Vervolgens reden we naar Katherine waar we rond 12.30 uur waren. In het winkelcentrum ben ik eerst naar de plaatselijke kapper gegaan. Daarna hebben we bij Woolworth weer inkopen gedaan. Omdat de slijterij pas om 14.00 uur open ging zijn we maar naar de camping gegaan om in te checken en daarna gingen we terug om drank te scoren. We zitten weer op dezelfde camping als die we een aantal dagen geleden hadden. Mooi, schoon en rustig. Terug op de camping zijn we naar het zwembad gegaan om weer af te koelen (32 graden). We raakten aan de praat met een Australisch stel Phil en Nicole. Het was heel gezellig en Phil vroeg of we iets wilden drinken. Dat leek ons wel wat en hij voorzag mij van een rum-cola, voor de dames had hij een fles champagne mee en zelf nam hij een biertje. Pas laat gingen wij terug naar de camper. Eerst even douchen en later uit eten in de bistro hier op het terrein. Toen wij daar kwamen zaten Phil en Nicole daar ook en we hebben met z’n vieren gegeten. Het is een vreselijk aardig en vriendelijk stel. Na het eten moesten we nog even hun vouwwagen bekijken omdat die het beste is wat er in Australië te koop is en daar waren ze best trots op. Hierna zijn we naar ons eigen vervoer gegaan. Het was een heel leuke relaxte dag. Als we in Nederland zijn ga ik Hennie als lid opgeven bij een curling club. De godganse dag loopt ze met een bezem te vegen. In de auto, voor de auto, het kleed dat buiten voor de deur ligt enz. Ze heeft er veel lol in dus ze zal een goede aanwinst zijn voor de Nederlandse Curling bond. Morgen gaan we verder. Groetjes uit Katherine.

1. Merel van Lonkhuijzen:
    22 augustus 2018